Sdružení obrany spotřebitelů ČR poskytuje nové poradenské služby
21. 8. 2002 - [Econnect]
Telefonickou poradnu zavedlo sdružení poté, co se rapidně zvýšil počet telefonických dotazů na spotřebitelské otázky. Za poplatek 6 Kč za minutu můžete získat odpovědi na otázky týkající se práv spotřebitele, reklamačního řízení, délky záruční doby, lhůty k vyřízení reklamace, podmínek odstoupení od kupní smlouvy a dalších.
"Rozdíl mezi předcházející praxí a novou službou je v tom, že se tímto okamžikem sdružení zcela otvírá telefonických konzultacím spotřebitelských problémů. Dříve jsme upřednostňovali osobní a písemný kontakt s klienty," vysvětluje předseda Republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů České republiky František Lobovský.
Zavedením placené telefonické poradny však nezaniká možnost informovat se i nadále na spotřebitelské otázky písemně nebo osobně přímo v poradně. Kontaktní adresy na poradny jsou k dispozici na telefonní poradenské lince 0900 969 091 nebo zde.
Poplatek 6 korun za každou započatou minutu je fixní a platí jak pro hovory místní, tak i pro meziměstské či hovory z mobilního telefonu sítě Oskar. Do poradny se ale nedovoláte z budky ani ze zahraničí. Po vytočení čísla nejdříve vyslechnete bezplatné informace o podmínkách využití SOS služby. V průběhu srpna je linka k dispozici každý pracovní den od 9 do 16 hodin, v následujících měsících bude její provoz upraven podle zájmu veřejnosti.
Novinkou je i nabízená služba, kterou Sdružení obrany spotřebitelů ČR nabídlo obcím, veřejným knihovnám a obdobným institucím v celé České republice. "Internet je v malých obcích obvykle dostupný jen na obecním úřadě či v místní knihovně. Spotřebitelské spory vznikají ale i tam a mnohdy je pro zákazníky složité hledat informace a rady. Právě v takové situaci by mohly dobře posloužit společné on-line poradny SOS a oslovených partnerů," vysvětluje Karel Pavlík ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.
Všem partnerům, keří nabídky SOS využijí, zřídí sdružení v rámci internetové poradny na www.spotrebitele.cz společnou "subporadnu". Znamená to, že SOS vytvoří vstupní stránku a pro občany obce, čtenáře knihoven, či uživatele internetových serverů bude zdarma odpovídat dotazy přes internet. Účast obce spočívá v tom, že bude o nové službě informovat potenciální uživatele např. na svých internetových stránkách, na vývěskách, či v obecním tisku.