Týden Globálního rozvojového vzdělávání oslaví žáci diskusí o hrdinech
14. 11. 2011 - PRAHA [Econnect]
Loňští žáci byli nadšení a spokojení, proto Zuzana i v letošním školním roce pokračuje s další sedmou třídou. Žáci mají ve vyučovacích hodinách v průběhu celého školního roku (celkem 24 týdnů výuky) příležitost objevovat nejen názory svých vrstevníků z daleké Indie, ale především poznávat sami sebe, své spolužáky a společnost, ve které žijí. Učitelé mají k dispozici metodický manuál La Ngonpo a také webové stránky www.la-ngonpo.org, na které nahrávají úkoly, které děti podle manuálu plní. Tyto úkoly pak mohou srovnávat s indickými. Na webu La Ngonpo tak vzniká zajímavá směsice poznatků ze dvou vzdálených koutů světa, která slouží dětem jako možnost nahlédnutí do života jiné kultury.
V úterý čeká Zuzaninu třídu téma Hrdinové a hrdinství a co vše ovlivňuje to, jak hrdinství chápou. Toto téma je jedno ze šesti témat dopodrobna metodicky zpracovaných v nového manuálu pro učitele, který v rámci projektu vznikl a který se zaměřuje na témata spojená s globálním rozvojových vzděláváním (GRV). Vytištěná verze manuálu je již bohužel rozebraná, organizátor projektu, Multikulturní centrum Praha, může elektronickou verzi manuálu poskytnout zdarma všem zájemcům.
Úterní výukou si žáci sedmé třídy ze ZŠ Řehořova v Brně neformálně připomenou mezinárodní týden GRV, který připadá právě na tento týden (14.-20.11.) a vyhlásila jej Rada Evropy.
Celkem je v ČR zapojeno do tohoto partnerského projektu deset tříd základních škol, které se s deseti indickými třídami pravidelně potkávají na webové stránce La Ngonpo.