Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Silnice R43 přes Bystrc může výhledově skončit v Polsku

14.2.2003
BRNO [Děti Země - Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu]
Autor: Miroslav Patrik, tel: 545 210 393, 603 574 289

Nový koncept územního plánu Pardubického kraje uvažuje o evropském propojení. Přestože podle usnesení české vlády z června 1999 o rozvoji dopravních sítí do roku 2010 má trasa plánované rychlostní silnice R43 z Brna skončit na křížení se silnicí R35 u Moravské Třebové, předložený koncept Pardubického kraje uvažuje o jejím pokračování až k polským hranicím. Tím by se tak mohla do budoucna stát součástí evropské dálniční sítě a nikoliv jen regionální silnicí, která má podle jejích zastánců především odvést dopravu z Brna.

Dosavadní silné obavy ekologických organizací o jejím negativním vlivu na Bystrc a okolí Brněnské přehrady se spolu s téměř třiceti tisíci signatáři petice proti její stavbě by se tak asi bohužel naplnili.

„Myslím, že to může být vážná hrozba pro občany Bystrce, i když úsek na hraniční přechod v Lichkově není v závazné části konceptu územního plánu Pardubického kraje mezi veřejně prospěšné stavby ještě zařazen,“ informoval Miroslav Patrik z Dětí Země v Brně.

Zájem o prodloužení R43 už také projevila i polská strana. Pro nás by také mohlo být výhodné, neboť by došlo k lepšímu napojení nedalekého Lanškrouna, který potřebuje obchvat. Z dlouhodobého hlediska je proto doporučováno, aby byl koridor rychlostní silnice R43 chráněn až na státní hranici.

„Podle předloženého konceptu se zatím spíše uvažuje o dvoupruhové rychlostní silnici a pak na základě rostoucího množství aut by se dostavěly zbývající dva pruhy,“ doplnil dále Patrik.

Děti Země chtějí v konceptu především připomínkovat velké dopravní stavby jako je rychlostní silnice R35 a stále uvažovaná trasa kanálu Dunaj – Odra – Labe. Jeho koridor se stále chrání, i když nemá ekonomické a ekologické opodstatnění. Již teď je například známo, že prodloužení splavnění Labe do Přelouče silně negativně zasáhne část biocentra na Slavíkových ostrovech s řadou vzácných živočichů. Například některé druhy zde přítomných modrásků jsou jinde v Evropě téměř na vyhynutí.

Ke konceptu územního plánu Pardubického kraje a k posouzení jeho vlivů na životní prostředí je možné posílat připomínky až do 27. března na krajský úřad v Pardubicích. Veřejné projednání proběhne v pondělí 24. února od 12 hodin v České Třebové a dále v úterý 25. února od 9 hodin v Pardubicích.

Bližší informace o konceptu jsou na internetové stránce www.pardubickykraj.cz.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz