Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Opožděné dávky komplikují práci Charitě ČR, pomáhá Tříkrálová sbírka

27. 1. 2012 - PRAHA [Econnect/Charita]

Klienti charitních služeb po celé ČR se kvůli zpožděnému vyplácení sociálních dávek ocitají v tíživé finanční situaci. Například azylové domy pro matky s dětmi tak musí odkládat výběr nájemného a v už tak napjatých rozpočtech hledat prostředky na pomoc klientkám. Těžké období se částečně daří překlenout i díky Tříkrálové sbírce.

Pracovníci i klienti Charity Česká republika se musí vypořádávat s opožděným vyplácením sociálních dávek, ke kterým došlo letos v lednu v souvislosti s převodem agendy z obecních úřadů a městských částí na Úřad práce ČR. Například azylové domy pro matky s dětmi v tísni, kterých Charita ČR provozuje celkem 38, zpravidla kvůli tíživé finanční situaci odkládají klientkám výběr nájemného. Často je ale třeba jim pomoci i nad rámec běžných služeb, například přídělem potravin.

„Nastalou situaci s opožděným vyplácením dávek pomáháme uživatelům našich služeb překlenout i díky darům z Tříkrálové sbírky,“ říká ředitel Charity Česká republika Oldřich Haičman. Podle průběžného sčítání přispěli drobní dárci do pokladniček koledníků letos přes 70 milionů korun a právě z těchto prostředků je tak možné překonat obtížné období (více na www.trikralovasbirka.cz).

V azylovém Domově sv. Markéty v Brně navíc pomohli lidé z okolí, kteří pro děti a klientky přinesli potraviny. „Dlouhodobý výpadek by ale byl neudržitelný,“ dodává Haičman, „sbírky a dárci by neměli řešit jakési administrativní nedostatky státní správy, které pak dopadají negativně na řadové občany a lidi v nouzi. Oceňujeme tedy, že v řadě případů se úřady snaží nastalou situaci co nejrychleji řešit.“

Charita Česká republika je největším nestátním poskytovatelem sociálních služeb, provozuje jich přes 750 a pomáhá tak 80 tisícům klientů z řad seniorů, matek s dětmi, lidí bez přístřeší, drogově závislých, zdravotně postižených a dalším lidem v tíživé životní situaci.

Pro tyto klienty jsou sociální dávky obvykle jediným příjmem a při jejich výpadku tak nemají ani na základní potřeby jako je jídlo, léky či cestovné pro děti do školy. Jednotlivé Charity se snaží pomoci, s ohledem na už tak napjaté rozpočty ale mají omezené možnosti.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz