Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Železnice jako dopravní šance pro Prahu

7. 6. 2007 - PRAHA [Oživení/Econnect]

-Ilustrační foto Veolia Transport-
-Ilustrační foto Veolia Transport-
Praha jako přirozené ekonomické a společenské centrum čelí obrovskému náporu automobilů, která městu působí značné problémy ekonomické, urbanistické, negativně ovlivňuje zdraví obyvatel a kvalitu životního prostředí. Odborníci, politici i veřejnost se shodují v tom, že jedním z účinných řešení je podpora komfortní, rychlé, spolehlivé a relativně levné veřejné dopravy. Na dosud málo využívaný potenciál městské železnice upozornil seminář, který pořádalo sdružení Oživení.

Semináře se zúčastnilo přes 80 zástupců městských částí, dopravních odborníků a firem, které se zabývají železniční dopravou. Cílem cílem bylo představit možnosti rozvoje železnice v pražské aglomeraci s důrazem na přínosy pro hlavní město. V panelu vystoupil generální ředitel SŽDC Jan Komárek, ředitel ROPID Jiří Prokel, 2 zástupci generálního ředitelství Českých drah, dopravní urbanista Ivan Lejčar a Jiří Schmidt z Veolia Transport. Záštitu nad seminářem převzal náměstek pro strategii, veřejnou dopravu a ekologii Ministerstva dopravy Petr Šlegr.

Přednášející se shodli na tom, že pro větší využití železnice v Praze je potřeba zajistit moderní vozový park, modernizovat stávající infrastrukturu a doplnit ji o nové zastávky, kvalitní přestupní terminály na další druhy MHD a vytvořit nová spojení do míst přepravní poptávky. Mnohé z toho je projekčně připraveno nebo je zaneseno do územního plánu, realizace se však odkládá z důvodů nedostatečného financování.

Debatující se různili v názorech na tzv. průjezdný model, který by umožnil příměstských linek ze všech směrů průjezd Hlavním nádražím, a zároveň by ukončil provoz na Masarykově nádraží. Převažoval názor, že výhodnější je tzv. poloprůjezdný model, který počítá s využitím Masarykova nádraží.

V diskusi mimo jiné zaznělo, že je potřeba zrychlit tempo realizace jednotlivých projektů, trvat na efektivním propojení metra s městskou železnicí a nepojímat je jako konkurenční.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Press servis

Snadné zasílání tiskových zpráv NNO do médií.
Využijte internetovou službu Econnectu pro Vás.
http://press-servis.ecn.cz/

Press Service - snadné zasílání tiskových zpráv

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz