Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - občanský sektor
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Kam jdou peníze z pražského rozpočtu?

19. 12. 2002 - PRAHA [ EkoList]

Občanské sdružení Občané postižení Severojižní magistrálou (OPSM) včera uspořádalo tiskovou konferenci, na které upozornili veřejnost, že ve čtvrtek 19. prosince bude nové zastupitelstvo hlavního města Prahy schvalovat návrh rozpočtu města na rok 2003, v němž jsou zahrnuty i prostředky na výstavbu tří dopravních ramp v oblasti vymezené ulicí 5. května, ulicí Vyskočilovou a ulicí Michelskou. Podle Alžběty Rejchrtové z OPSM tyto stavby zhorší již tak špatnou situaci kolem severojižní magistrály a ovlivní i hodnotu rodinných domků v blízkosti ramp.

Dvě z těchto ramp byly zařazeny do územního plánu, OPSM se zasadilo o to, aby rampa, kvůli které by byla nutná demolice rodinného domku, do územního plánu zařazena nebyla. OPSM upozorňuje na to, že finanční prostředky na tyto rampy nejsou v rozpočtu přesně vyčísleny, ale že jsou zahrnuty do obecné kolonky realizací dopravních staveb, na které TSK požaduje téměř půl miliardy korun.

Územní rozhodnutí na nájezdovou rampu přes školní hřiště zrušilo v roce 2000 Ministerstvo pro místní rozvoj s odůvodněním, že stavba nebyla zařazena do územního plánu a její realizací by byl porušen veřejný zájem, kterým je ochrana zdraví a zdravého životního prostředí obyvatel. "Minulý týden vydalo ministerstvo nové rozhodnutí, v němž mění názor, protože rampa již v novém územním plánu zakotvena je. Jako odškodné dostane škola novou tělocvičnu.

Ministerstvo dopravy a spojů již dvakrát zrušilo dodatečné stavební povolení na rampu do Michelské ulice, neboť stavebník, jímž je TSK, neprokázal, že stavba nezhorší již tak zatížené prostředí v oblasti magistrály. Letos v listopadu však odbor dopravy dodatečné povolení vydal, přestože jak tvrdí Rejchrtová měl od sdružení k dispozici posudek soudního znalce, který konstatuje, že v této oblasti jsou v současnosti překračovány i nejvýše přípustné limity hluku. Rejchrtová vyjádřila údiv na tím, že magistrát chce z peněz daňových poplatníků tento stav ještě zhoršit. Občanské sdružení považuje postup úředníku státní správy za nepřípustný a nelegální a bude se proti němu bránit i soudní cestou.

Podle OPSM vycházejí patrně tyto stavby vstříc požadavkům firmy Radima Passera BB Centrum a firmy Multiprojekt bývalého místostarosty Prahy 4 Jana Hejmy, které zde plánují vystavět velké administrativní centrum. Rejchrtová odmítá, aby se veřejnými prostředky plýtvalo na zájmy soukromých investorů.

Tiskové konference se zúčastnil také Petr Štěpánek (Moderní město), zastupitel na Praze 4, který mj. uvedl: "Já jako zastupitel chci provést plán "humanizace" magistrály. Je několik věcí, které se dají velmi levně a velmi rychle udělat. Mimo jiné lze obnovit pruh pro autobusy, čímž se zvýší přepravní kapacita za 100 tisíc na 300 tisíc osob za den a zároveň se sníží hlučnost a dojde ke zklidnění provozu. Lze několika cedulemi zastavit dálnici z Brna na okraji Prahy a změnit ji na silnici první třídy, podobně jakou je třeba Evropská".

Martin Kupka, tiskový mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy, se pro EkoList vyjádřil k výstavbě ramp ve zmíněné oblasti. Jak uvedl Kupka, je tato stavba především dílčí součástí komplexního řešení pražské dopravy. "Tyto rampy mají pomoci vyřešit dopravu v centrální Praze, předpokládáme, že umožní plynulejší průjezd touto oblastí, což je z hlediska emisí výfukových plynů jistě přínosnější než stojící kolony aut," řekl Kupka.

Martin Kupka odmítl výtku, že tato stavba hájí zájmy především firem, které zde chtějí vybudovat administrativní budovu s tím, že tato stavba má pomoci rozvoji této oblasti a učinit tuto oblast průjezdnější. "Pro dopravní odbor je směrodatné rozhodnutí hygienika, jak v otázce hladiny hluku i tak i v otázce ovzduší. Jeho rozhodnutí stavbu umožňuje," vysvětlil rozhodnutí dopravního odboru, proti kterému má sdružení OPSM posudek soudního znalce o překročení hladiny hluku, jeho ředitel Jan Heroudek. "Součástí stavby jsou samozřejmě protihluková opatření, včetně výměny oken v přilehlých domech za trojitá okna, čímž se sníží hlučnost v bytech," uvedl dále Heroudek.

Článek jsme převzali se svolením redakce on-line deníku EkoList po drátě. Ukázkový výtisk tištěné verze časopisu si můžete objednat zde.

(kráceno redakcí ECN)


Martin Mach

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Informační partner oblasti Životní prostředí

Ekolist
Deník o životním prostředí

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz