Z české přírody zmizelo během jara 17 700 pneumatik
4. 6. 2019 - BRNO [Econnect / Ukliďme Česko z.s.]
Akce v těchto dnech vrcholí vyhlášením výsledků foto/video soutěže a hlasováním veřejnosti o nejlepší foto z úklidů na facebookové stránce Ukliďme Česko. „Nejvíce soutěžních příspěvků se nám sešlo v kategorii „Pneumatiky“, ty byly letos také hlavním tématem úklidových akcí a dobrovolníci jich napočítali bezmála 18 tisíc. Chtěli jsme tím především upozornit na to, že je zhola zbytečné je vyhazovat do přírody. Již několik roků u nás funguje systém zpětného odběru pneumatik, díky kterému je může každý motorista bezplatně odevzdat na jednom ze zhruba 3 000 sběrných míst,“ říká další z organizátorů, Radek Janoušek.
Letošní školní komiksovou soutěž vyhrála ZŠ Pražačka se svým příběhem „I ten nejhorší se může změnit“. Příběh vznikl na motivy jejich uklízecí akce na jaře a je skutečnou inspirací nejen pro děti. Za odměnu pojedou na zážitkový výlet do přírody s odborníky z Českého svazu ochránců přírody.
Akce Ukliďme svět, ukliďme Česko také vítá před podzimní částí nového partnera, kterým je společnost PENNY Market. „Cítíme odpovědnost za prostředí, v němž žijeme my i naši zákazníci. Máme největší síť prodejen v České republice, je proto naší povinností nejen takovou akci podpořit, ale i se do ní aktivně zapojit,“ říká Jens Krieger, generální ředitel společnosti PENNY Market.
„Děkujeme všem účastníkům jarního uklízení, a pokud jste mezi nimi nebyli, máte možnost si u vás uklidit při Celosvětovém úklidovém dni – 21. září 2019,“ zvou pořadatelé.