Krácení spojů olomoucké MHD má přes 2 tisíce odpůrců
5. 2. 2010 - OLOMOUC [Econnect]
Podle Hnutí DUHA by veřejná hromadná doprava ve stotisícovém krajském městě měla být finančně posílena. Rušení nočních spojů nemá obdoby ani v jiných krajských městech. Omezení hromadné dopravy povede také k vyšším emisím výfukových plynů z aut – autobusovou přepravu nejspíše nahradí osobní automobilová doprava nebo taxi služby.
Město Olomouc vyčlenilo dopravnímu podniku na úhradu ztrát o 13 miliónů méně než v loňském roce. Město se proto rozhodlo noční linky a další spoje zrušit na základě doporučení dopravního podniku, který je vyhodnotil jako neefektivní. Noční linky však podle zkušeností Hnutí DUHA využívá velké množství lidí především o víkendech.
Hnutí DUHA omezení veřejné dopravy nepovažuje za šťastné – šetřit se mělo při velkých investičních projektech jako je zdlouhavá rekonstrukce olomouckého přednádraží nebo kontroverzní výstavba aquaparku. Ekologická organizace prosazuje také začlenění příměstských vlakových tratí do integrovaného systému dopravy (tratě č. 275 do Hejčína a Horky n. M. nebo č. 301 přes Nové Sady a Nemilany). Se svým nesouhlasem a požadavky na zapojení veřejnosti do rozvoje hromadné dopravy se dnešním dopisem Hnutí DUHA obrací na náměstka primátora Svatopluka Ščudlíka.
O dalším osudu nočních spojů bude Rada města Olomouce rozhodovat zřejmě na svém úterním jednání (9.2.).
Simona Horká z Hnutí DUHA Olomouc řekla: „Sama využívám zejména noční linky, jako většina mladých lidí k přepravě z večerního, popř. nočního setkání s přáteli, ale také při návratu z plesů či koncertů. Prostřednictvím sociální sítě Facebook dalo najevo svůj nesouhlas přes dva tisíce lidí a důvody jsou opravdu různé: někteří využívají noční spoje k přepravě z nočních směn, při příjezdu vlaků z Prahy nebo na přípoj prvních ranních vlaků. Řada vlaků má příjezd do Olomouce po 23.hodině, kdy již běžné spoje nejezdí. Jelikož sama dopravu využívám, vidím také, že zejména o víkendu jsou autobusy plné – minimálně co se týče míst k sezení. Olomouc by si měla vzít příklad z dopravní situace v Brně, kde je každá čtvrť přes noc obsluhována minimálně jednou za hodinu autobusem.“