Nejvíce lidí jezdí do práce na kole do Národní banky, na kilometry vede Tesco
19. 5. 2011 - PRAHA [Econnect/Auto*Mat]
Na vítěze čeká zájezd do cyklistické metropole Kodaně, zážitkové dárky, vybavení na kolo a řada dalších cen. Organizátoři z iniciativy Auto*Mat především doufají, že Pražané objeví kouzlo cestování jízdním kolem po městě a zažijí, že na kratší cesty je kolo rychlejší a příjemnější než cesta autem.
„V soutěži o „zelené kilometry“ vede podle průběžných výsledků tým Tesco Stores s 2804 kilometry. Mezi jednotlivci vítězí Jan Bulín z firmy Energo-Envi, který najel za více než týden přes 900 kilometrů do práce a z práce na kole. Nejvíce lidí pak jezdí do práce na kole v České národní bance,“ potvrdil koordinátor kampaně Do práce na kole Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
„Věříme ale, že soutěžící si především užijí pohodovou jízdu na kole bez čekání v dopravních zácpách a potížemi s parkováním auta,“ dodává Vít Masare. Mimořádná cena – městské kolo CityBike je připraveno pro zaměstnavatele, který nejvíce podpoří dojížďku svých zaměstnanců do práce na kole. Městské kolo odmění také vítěze v kategorii kreativní přístup k cyklistické dojížďce.
Nejstarším účastníkem soutěže je sociolog Michal Illner, kterému je 77 let. „Na kole jezdíme se ženou už čtyřicet let. Do práce v Praze na Starém Městě mohu jet od nás ve Stodůlkách patnáct kilometrů bezvadnou trasou mimo silnice – naším Centrálním parkem, romantickým Prokopským údolím, kousek přes idylické Hlubočepy, podél Vltavy na Zlíchov, přívozem na druhý břeh, po cyklistické stezce k Národnímu divadlu, kousek po chodníku a pak už jsem u cíle v Jilské. Nejezdím kvůli soutěžení ani kvůli překonávání osobních rekordů, neměřím si rychlost a je mi jedno, když mne někdo předjede. Ale akce Do práce na kole mne přece jen mobilizuje, když se mi někdy ráno nechce,“ říká Illner, který pracuje v Sociologickém ústavu Akademie věd ČR.
V soutěži jsou přihlášeny zaměstnanci České národní banky, ČSOB a KBC, mobilních operátorů Vodafone a T-Mobile, obchodního řetězce Tesco, pojišťovny Allianz, České informační agentury, Letiště Praha, Ministerstva obrany, Městské knihovny, divadel Ponec či Archa, Dukly Praha, dopravního operátora ROPID, Revmatologického ústavu, společností Siemens, Hudy Sport, Suse Linux, Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy a mnoha dalších.
Kampaň „Do práce na kole“ je určena zaměstnancům pražských firem, úřadů i dalších organizací. Vychází z podobných soutěží, které se již řadu let pořádají například ve Velké Británii, v Německu nebo třeba v Maďarsku, kde se loni zapojilo přes deset tisíc lidí. Úkolem zaměstnaneckých týmů je během jednoho měsíce nasbírat co nejvíce kilometrů ujetých do práce na kole. Vedení firem by pak mělo například zřídit cyklistické stojany, sprchy nebo převlékárny. Pro ně je určena soutěž „Cyklozaměstnavatel roku“. Motivem soutěží je přesvědčit obyvatele velkých měst, aby své krátké cesty nejezdili auty, která způsobují hluk a znečištění a zabírají prostor ulic a náměstí. Jízda na kole je navíc zdravá, což je významné pro ty, kteří tráví svůj pracovní den vsedě v kanceláři.