Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - kultura
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Nevládní organizace žádají vládu, aby zamítla stavbu jezů na Labi

5. 4. 2004 - [Zelený kruh]

Česká vláda příští týden rozhodne o tom, zda je výstavba jezů na Labi veřejným zájmem převyšujícím veřejný zájem na ochraně přírody a krajiny. Ekologické nevládní organizace nyní vyzvaly dopisem všechny ministry české vlády, aby stavbu jezů nepodpořili. Stavba jezů, plánovaná v Malém Březně a Prostředním Žlebu má přitom řadu odpůrců. Stavba jezů by nevratně poškodila přírodu horního Labe a podle dostupných studií je ekonomicky neodůvodněná. Navíc je v rozporu s mezinárodními závazky České republiky v oblasti ochrany přírody. Ministerstvo životního prostředí s ní proto také opakovaně nesouhlasilo. Petici proti jejich výstavbě podepsalo více než 15 tisíc lidí. Také Evropský parlament vyzval Českou republiku, aby záměr stavět jezy na Labi přehodnotila s odkazem na zkušenosti z povodní roku 2002.
„Investujme veřejné finance efektivněji: do rozvoje vzdělávání, turistického ruchu, k přírodě šetrné rekreace, ochrany životního prostředí, vědy, výzkumu, služeb, veřejné dopravy a podobně“, řekla Zuzana Drhová z nevládní organizace Zelený kruh.
Dle nových zjištění německého ministerstva dopravy Labe od česko-německé hranice až po Magdeburk zaručuje plavební hloubku jen 1,4 metru, a to dokonce průměrně pouhých 276 dní v roce, a nikoliv plavební hloubku 1,6 m průměrně 345 dní v roce, jak bylo původně uvedeno. (zdroj: ČTK, 30. 3. 2004, -ik-). V takovém případě se stavba plánovaných jezů na českém úseku Labe nemůže vyplatit.
Odpůrci jezů zdůrazňují možnost využít volnou kapacitu železnice podél Labe, která je elektrifikovaná a k přírodě šetrnější než naftové motory lodí. „Železnice podél Labe je navíc modernizovaná na transevropské parametry. Investice, které vyžaduje, jsou tedy převážně záležitostí údržby a modernizace vozového parku, které bude nutné vynakládat nehledě na jezy, uvedl například Pavel Přibyl z Hnutí Duha.

Kontakt: Zelený kruh: Zuzana Drhová, tel. 222 517 143, 777 230 356, Eva Tylová, 222 517 143,
776 088 244



Zuzana Drhová

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související články

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz