„Kdo neuklízí, není Čech!“ říká Petr Čech…
1. 4. 2016 - PRAHA [Econnect/Ekošmak]
„Když jsme letos na začátku roku po sloučení s Českým svazem ochránců přírody měnili název naší úklidové akce z „Ukliďme Česko“ na nový společný „Ukliďme svět, ukliďme Česko 2016“, sami jsme netušili, jak blízko jsme k tomu, aby se naše iniciativa opravdu rozšířila do světa. A teď její čest a slávu šíří až v Anglii taková sportovní superhvězda, jakou je Petr Čech.“ Sdělil nám jeden z organizátorů akce Hugo Maurenc.
Na jeho motivaci jsme se zeptali v krátkém telefonickém rozhovoru i samotného Petra Čecha:
Petře, stal jste se jedním z podporovatelů a bezesporu největší celebritou akce Ukliďme svět, Ukliďme Česko 2016, co Vás k tomu vedlo?
Odjakživa mě štval nepořádek, který po sobě zanechávali návštěvníci fotbalových zápasů na stadionech a v jejich okolí. Na záplavu rozházených kelímků od piva opravdu není pěkný pohled. Dlouho jsem přemýšlel co s tím, až mě na YouTube oslovilo video s názvem „Kdo neuklízí, není Čech!“, díky kterému jsem si na www.UklidmeCesko.cz přečetl, co všechno tahle parta dokázala a co ještě chystá a bylo rozhodnuto.
A jak jste přesvědčil spoluhráče, aby se k Vám přidali?
Nebylo to zase tak těžké. Málo kdo o tom ví, zvláště u nás v Čechách, kde má slovo ekolog po některých přehmatech nejmenované politické strany poněkud záporný nádech, ale máme tady v Arsenalu takovou malou ekologickou buňku. Shodou okolností jí šéfuje Tomáš Rosický, který jako správný kapitán jde ostatním vzorem.
Tak to je opravdu pro našince nová informace a čím se taková fotbalová „ekobuňka“ zabývá?
Jak jsem říkal, nechtěli jsme ty aktivity příliš ventilovat přes média, vypadalo by to prvoplánově. Spíše to děláme pro svůj dobrý pocit, abychom chránili životní prostředí a přitom třeba i pomohli potřebným. Jednou z takových aktivit je například recyklace vysloužilých míčů, ze kterých vyrábíme ve volném čase čepice s podpisy hráčů, které pak nejčastěji vydražíme a utržené peníze zasíláme do pečovatelského domu pro děti s mentálním postižením. Samozřejmě i samotní chovanci ústavu mají z našich netradičních pokrývek hlavy nefalšovanou radost, která z těch jejich upřímných dětských oček přímo čiší. Minulý rok jsme za naši činnost dokonce dostali ocenění v soutěži pořádané přední britskou CSR agenturou Bussiness For Us. Ale těch aktivit je samozřejmě více, pošlu Vám k tomu na e-mail pár fotografií.
Tak to už se nedivíme, že jste se připojil k největší dobrovolnické akci v historii České republiky a hrdě nesete její prapor na mediálním poli. Nebyl nějaký problém s Vaší zastupující agenturou? Přece jen jste vázán smlouvami…
Ano, zpočátku se jim to moc nelíbílo, dokonce mi vyhrožovali nějakým právníkem. Ale poté, co jsem rozhodně trval na svém, skončil ten omezenec, který chtěl omezovat moje ekologické aktivity na „mediální skládce“.
A co byste na závěr vzkázal všem, kteří ještě nejsou rozhodnutí s námi společně 16. dubna uklidit ty opravdové skládky?
Na to je jednoduchá odpověď (smích): Kdo neuklízí, není Čech!
Děkujeme za rozhovor a ať se Vám úklid vydaří.