Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - internet
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > 
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Silnici R35 čeká nové ekologické posouzení ve variantách

13. 1. 2006
Miroslav Patrik [Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu] -


Ministerstvo životního prostředí 22. prosince 2005 vydalo v rámci vyhodnocení vlivu dopravních sítí v ČR na životní prostředí vyjádření, v němž požaduje posoudit řadu silnic dálničního typu ve variantách. Mezi nimi jsou uvedeny i oba koridory rychlostní silnice R35 na Liberecku – severní přes CHKO Český ráj a jižní kolem něho. Vyhodnoceny by měly být i oba koridory R35 na Pardubicku u dosud neschváleného územního plánu kraje – severní přes Českou Třebovou a jižní přes Litomyšl. Porovnání variant R35 v obou krajích doporučily Děti Země.

„Jsme rádi, že náš návrh vyhodnotit varianty R35 ministerstvo akceptovalo, neboť se zdá, že jižní koridor u obou silnic je ekologicky výhodnější. Na Liberecku obejde CHKO Český ráj a na Pardubicku ochrání rekreačně cenné území u České Třebové,“ prohlásil Miroslav Patrik z Dětí Země.

Proti schválení severních variant silnice R35 v obou krajích do územních plánů již několik let protestují desítky obcí, řada místních sdružení i tisícovky občanů pod peticemi.

Na Liberecku se o obou variantách diskutuje ve stadiu konceptu, přičemž MŽP loni v srpnu odmítlo výsledek posouzení obou variant jako neodborné, takže se dělá znovu. Ekologicky lepší vyšla severní varianta R35.

Na Pardubicku zastupitelé koncept plánu kraje schválili již loni v červnu, a to se severní variantou R35, i když jižní je prokazatelně ekologický výhodnější. Nyní se schvaluje návrhu plánu. Nicméně proti této variantě jsou ministerstva dopravy a pro místní rozvoj, takže konečné trasování R35 je zde stále otevřené.

„Další posouzení R35 v obou krajích může přinést řadu cenných informací,“ domnívá se dále Patrik.

K oznámení koncepce Generálního plánu rozvoje dopravní infrastruktury České republiky (GEPARDI) se do poloviny prosince 2005 vyjádřilo celkem čtyřicet tři státních a nestátních organizací a osob. Mezi jsou i čtyři občanská sdružení z jižní Moravy, kde je kritizována výstavba R43 přes brněnskou část Bystrc.

Děti Země také vítají, že MŽP přijalo jejich požadavky na zjištění, zda dopravní sítě nebudou mít negativní vliv i na sousední státy a také na území evropské soustavy NATURA 2000. Základní údaje o koncepci GEPARDI jsou na internetové stránce http://www.gepardi.cz.

Odkazy na důležité internetové stránky:

Vyjádření MŽP k oznámení GEPARDI = http://www.ceu.cz/eia/sea/Koncepce/Detail.aspx?key=MZP019K
Silnice R35 na Liberecku = http://ceskyraj.xf.cz
Silnice R35 na Pardubicku = http://www.ctrebova.cz/doprava Miroslav Patrik

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


-

Související články

-

Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz