Tunel u Muzea stále hrozí. Dosluhující vedení města mění územní plán
10. 9. 2010 -, Econnect
Současnému vedení hlavního města už zbývá do konce mandátu pouhých několik týdnů. Následky jeho vládnutí ale mohou přetrvávat mnohem déle. Jak vyplývá z magistrátních dokumentů, stále běží příprava kontrverzní stavby tunelu u Národního muzea, v němž má zmizet úsek severojižní magistrály. Právě tento týden vypršel termín, kdy se k záměru mohli vyjádřit občané a úřady státní správy.„Výstavba tunelů u Národního muzea by navěky změnila tvář Prahy. Došlo by k zakonzervování charakteru severojižní magistrály jako dálnice vedoucí centrem, a to včetně obrovské kapacity téměř stovky tisíc aut denně. Přestože jde o mimořádně závažné rozhodnutí, obyvatelé města o přípravě stavby prakticky nemají tušení,“ říká Michal Křivohlávek z iniciativy Auto*Mat.
V pondělí uplynul termín, do kdy mohli úřady státní správy i občané Prahy připomínkovat návrh zadání změny územního plánu, která by měla stavbu tunelu u Národního muzea umožnit. Na návrhu tak nyní budou pracovat architekti z Útvaru rozvoje města. Pak jej znovu předloží k veřejnému připomínkování a nakonec k rozhodnutí novému zastupitelstva.
Iniciativa Auto*Mat tunel u Muzea dlouhodobě kritizuje. „Magistrálu je potřeba zklidnit a přeměnit v městský bulvár. To ostatně slibují různí politikové už od roku 1990 a stále se nic neděje. Dálnice do centra Prahy nepatří,“ říká Michal Křivohlávek. „Věříme, že nové vedení města bude mít více rozumu než to současné a konečně s magistálou, která je symbolem přetížení ulic automobily a dopravního inženýrství 70. let, konečně něco udělá,“ dodává.