Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - kultura
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Prahu nejvíce hyzdí Mattoni – anticena jde starostovi Prahy 1

20. 6. 2011 - PRAHA [Econnect]

Velkoformátový panel s reklamou na minerální vodu Mattoni a Prague Biennale 5 překrývající secesní dům na Jungmannově náměstí byl hlasováním odborníků na diskusním panelu Vizuvir 2011 aneb Co s vizuálním smogem? vyhlášen jako nejzávažnější zásah do estetické a vizuální logiky města. Anticenu spolu s výzvou k odstranění nelegální reklamní plochy předají starostovi Prahy 1 zástupci pořádajícícho občanského sdružení Za lepší život v Praze.

15. června v prostoru pro inovace HUB Praha vybrali vítěze přední čeští odborníci na architekturu, památky, reklamu a grafický design. Pozvání přijal také vedoucí odboru reklamy a vývěsek magistrátu města Říma. Vybíralo se ze čtrnácti nominovaných problematických míst v Praze, mezi kterými byla např. instalace velkoformátové reklamy Škoda na fasádě Muzea hlavního města Prahy, lešení s reklamou Veolia na mostě Legií nebo velkoplošná obrazovka na Těšnově. Pozvaní pražští radní a starostové městských částí se k diskusi nepřipojili.

Diskusi vedenou Jakubem Železným zahájili ředitel Národního památkového ústavu Michael Zachař, grafičtí designéři Filip Blažek a Štěpán Holič, které doplnil bývalý ředitel Rádia 1 Saša Michailidis a šéfredaktor časopisu Marketing a Média Daniel Köppl. Francesco Paciello z římského magistrátu představil detailní koncepci regulace reklamy, vývěsek a nápisů, kterou se řídí všechny reklamní plochy na území města Říma: „Už není možné umístit v historickém centru reklamní plochy větší než metr krát metr. Jasnými pravidly regulace jsme v Římě dosáhli snížení výskytu nelegální reklamy ze 70 na 3 procenta.” Michael Zachař z NPÚ k tomu dodává: „Problematická je součinnost magistrátu a památkové péče. Například obrazovka na Těšnově. Námi nepovolena, magistrátem povolena s formulací “Lze vyjímečně akceptovat”.”

Co může být příčinou neúcty k veřejnému prostoru hlavního města naznačil odborník na reklamu a marketing Daniel Köppl: „Zakopaný pes je na magistrátu města Prahy. Když potřebují politické strany venkovní reklamu, tak se s firmami dohodnou. Neoficiální trik je ten, že jedna politická strana povolí určitý počet ploch výměnou za to, že v době voleb budou tyto plochy zadarmo.” Sašovi Michailidisovi kromě přístupu města vadí i přístup zadavatelů venkovní reklamy:„Jestli si Škoda vzala reklamní prostor na fasádě budovy Muzea hlavního města Prahy za svůj, tak je to její největší ostuda.” Radim Knapp, ředitel Za lepší život v Praze, o. s. ke chladné odezvě zástupců města Prahy doplnil: „Mrzí nás neúčast radních a starostů městských částí, kteří měli jedinečnou příležitost promluvit si osobně s tvůrcem koncepce regulace reklamy z velké evropské metropole, kde se problém přebujelé venkovní reklamy podařilo vyřešit. Určitě na základě konkrétních zjištění vyzveme kromě města k větší zodpovědnosti vůči veřejnému prostoru i hlavní zadavatele reklamy.”

Impulsem ke vzniku anticeny Vizuvir je rozpínající se venkovní reklama a ve vyspělém světě běžná regulace vnější podoby obchodů, vývěsek, velikosti a barvy nápisů, jež zatím Praze chybí. Důsledkem jsou ulice zamořené vizuálním smogem, počínaje nelegálním plakátovým výlepem a konče velkoformátovými světelnými megaboardy v okolí kritických dopravních uzlů.

Za lepší život v Praze, o. s. vzniklo v minulém roce jako občanské sdružení podporující a vytvářející projekty ke zlepšování kvality života v hlavním městě.

Seznam nominovaných:

Praha 1:
Mattoni Jungmannovo náměstí
KFC Kaprova
Veolia Most Legií
Crystal a souvenirs Na Příkopě
Casino Kartáč Na Příkopě
H&M Na Příkopě
Casino Admiral Národní třída
Hyundai Wilsonova
U Bulánků Na Poříčí

Praha 3:
Výlohy Husitská

Praha 8:
Škoda Auto Na Poříčí
Media channel Na Poříčí

Praha 9:
Křižovatka Kbelská/Poděbradská/Průmyslová

Praha 10:
Barvy Adex U Plynárny


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz