Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - kultura
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Jarní cyklojízda pojede za Prahu přívětivější k udržitelné dopravě

14. 4. 2008 - PRAHA [Econnect/Auto*Mat]

Jízdní kolo patří k modernímu městu. Jezdit na kole po mestě je rychlé, zdravé a ohleduplné k životnímu prostředí. K cyklistickým rájům jako jsou Amsterdam nebo Kodaň se v posledních letech přidávají desítky evropských metropolí, mezi nimi Berlín, Mnichov, Vídeň nebo Paříž. Pražská jarní cyklojízda vyjede 17. dubna v 18 hodin z náměstí Jiřího z Poděbrad.

Podle výzkumu by téměř třetina Pražanů také ráda na kole jezdila do práce či za nákupy. Ovšem za podmínek, že k tomu budou mít vhodné prostředí, zejména bezpečné cyklostezky a parkování. Dokáží Pražané o cyklistice přesvědčit vedení města? O to usiluje právě cyklojízda!

"Na cyklojízdě možná potkáte i některé ze známých osobností, které nás podporují. Především se ale pobavíte, strávíte odpoledne mezi příjemnými lidmi a poznáte Prahu z jiné perspektivy," uvedl Michal Křivohlávek ze sdružení Auto*Mat.

Zakončení cyklojízdy proběhne v trojské Loděnici, kde je připravena módní přehlídka doplňků z reflexních materiálů formace Kolouchův sen. Těšit se můžete také na živou hudbu, žonglování a možná i další překvapení. Jak se dostat na cyklojízdu? Hledejte ZDE. Více informací hledejte na webu CYKLOJÍZD.

Iniciativa Auto*Mat loni v srpnu sestavila seznam promarněných šancí magistrátu na integraci cyklistiky do dopravního systému. Většina chyb není dodnes napravena. Přibyly naopak další nemoderní stavby za miliardy, ignorující kola i chodce. Symbolem selhání je nejdražší investice Prahy – Městský okruh. Nevydařily se ani nové stanice metra C, úprava Pankrácké pláně nebo plánované přeložení magistrály. Pražané jezdící na kole na žádném z těchto míst neuspějí.

„Z naší analýzy vyplývá, že úřednický aparát magistrátu trpí obrovskou setrvačností. Stále se budují nemoderně řešené komunikace, které byly naplánovány už před léty a slouží pouze automobilům. Úředníci zatím nejsou schopni reagovat na novou situaci a projekty zlepšit. Jde to zcela proti moderním trendům, které sledují progresivní města západní Evropy, Spojených států i jinde ve světě,“ říká Michal Křivohlávek z iniciativy Auto*Mat.

Auto*Mat poprvé upozornil na porušování usnesení zastupitelstva hlavního města i programového prohlášení pražské rady loni na podzim. Oba dokumenty říkají, že prvky pro cyklistickou dopravu mají být povinně součástí projektů na rekonstrukce a novostavby ulic. To se ale neděje. Většina staveb z loňského seznamu nebyla dodnes upravena. Za uplynulý půlrok přibyly další promeškané šance. V okolí severozápadní části Městského okruhu se s jízdními koly nepočítá, stejně tak na nově upravené Pankrácké pláni. Velkým zklamáním jsou nové stanice metra C na severní terase, Radlická v Praze 5 i připravený projekt rekonstrukce Kaprovy ulice v centru města, kde by prvky pro cyklistickou dopravu nestály doslova ani korunu. Jde přitom o klíčové komunikace.

Podle Křivohlávka se situace zvolna mění k lepšímu u nově projektovaných staveb, za úspěch to ale označit nelze. „Chápeme, že Praha nemůže najednou vytvořit celou síť cyklistických tras. Nejlepší chvílí pro zřizování stezek a pruhů jsou proto právě rekonstrukce nebo výstavba nových ulic. Šetří se tím náklady na projektanty i stavbu, neboť prodražení vyvolané prvky pro jízdu na kole je minimální. Dokud magistrát nezačne tento princip zohledňovat při veškerých stavbách, budou slova o podpoře cyklistické dopravy stále prázdnými frázemi a město promarní další šance,“ dodává Křivohlávek.

Auto*Mat a Oživení dnes předali dopis primátorovi Prahy Pavlu Bémovi a členům Rady hlavního města, v němž je vyzývají k nápravě neuspokojivé situace. Přílohou dopisu je i nová analýza občanských sdružení se seznamem nezvládnutých dopravních staveb.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz