Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Lidé se v roce 2007 obraceli na Občanskou poradnu Plzeň nejčastěji s majetkoprávními vztahy

22. 1. 2008 - PRAHA [Econnect]

Občanská poradna Plzeň již od roku 1998 poskytuje bezplatné poradenství v nejrůznějších oblastech. Spadá do nich například rodina a mezilidské vztahy, bydlení, občanskoprávní, majetkoprávní nebo pracovněprávní vztahy. V popředí zájmu jsou i problémy sociální integrace či poradenství pro neziskové organizace. V minulém roce se na poradnu obrátilo více než 1200 nových klientů, přičemž poskytla přes 2000 konzultací a odpovídala na 1850 dotazů.

Posláním Občanské poradny Plzeň je poskytovat rady, informace a pomoc všem, kteří se na ni obrátí. Usiluje o to, aby občané netrpěli neznalostí svých práv a povinností, neznalostí dostupných služeb nebo neschopností vyjádřit své potřeby či hájit své oprávněné zájmy. Poradna realizuje své aktivity ve čtyřech specifických programech, do nichž patří občanské poradenství, sociální integrace, poradenství pro nestátní neziskové organizace a vzdělávací aktivity pro veřejnost.

V programu Občanské poradenství poskytuje Občanská poradna Plzeň od počátku své existence poradenství založené na čtyřech základních principech. Jsou jimi bezplatnost, diskrétnost, nestrannost a nezávislost. Mezi specifika občanského poradenství patří také systém práce s klientem, při kterém je kladen důraz na zplnomocňování klienta a jeho rovnocenné postavení během celého poradenského procesu. Poradenství je poskytováno zejména v oblastech jakými jsou bydlení, rodina a mezilidské vztahy, občanskoprávní vztahy, majetkoprávní vztahy, pracovněprávní vztahy, systém sociálních dávek a pomoci, finanční problematika, ochrana spotřebitele, sociální a zdravotní pojištění nebo správní řízení.

V rámci programu Sociální integrace realizuje Občanská poradna Plzeň specializované projekty, jejichž cílem je zpřístupnit poradnu také klientům, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením, a přispět tak ke zlepšení situace jednotlivců i celých komunit. Poradna je rovněž partnerem dalším nevládním neziskovým organizacím pracujícím se specifickými cílovými skupinami a ve vzájemné spolupráci poskytuje občanské poradenství jejich klientům.

Program Poradenství pro nestátní neziskové organizace si klade za cíl podpořit profesní rozvoj nestátních neziskových organizací, které svou činností a službou přispívají k tvorbě demokratického prostředí podporujícího ochranu práv občanů. Odborné poradenství je zaměřeno na strategické plánování, identifikaci finančních zdrojů a získávání finanční podpory, vedení účetnictví a podporu kvality.

V programu Vzdělávací aktivity pro veřejnost je soustředěna dlouhodobější snaha Občanské poradny Plzeň předcházet vzniku tíživých životních situací občanů včasným poskytnutím informací o jejich právech a povinnostech. Občanská poradna Plzeň pořádá k nejrůznější aktuálním tématům semináře a přednášky pro veřejnost. Spolupracuje též v tomto smyslu s Českým rozhlasem Plzeň.

V roce 2007 poskytla poradna více než 2000 konzultací

„V minulém roce se na nás obrátilo 1258 nových klientů, přičemž jsme pracovali se 751 klienty opakovaně. Dohromady to dává více než 2000 konzultací. Nejvíce dotazů jsme obdrželi v oblasti majetkoprávních vztahů a náhrady škody. Dále jsou velmi častými tématy problémy z oblasti bydlení, rodinných a partnerských vztahů nebo otázky zaměstnanosti a pracovněprávních vztahů. Ve statistice nad jinými též vyčnívají občanská soudní řízení a finanční a rozpočtová problematika,“ shrnuje v číslech minulý rok Štěpánka Syrovátková z Občanské poradny Plzeň.

Důležitá je kvalita poradenství

V roce 2003 získala Občanská poradna Plzeň od Asociace občanských poraden certifikát kvality a byla zařazena mezi organizace poskytující kvalitní poradenské služby a v roce 2006 byla Občanská poradna Plzeň vyhodnocena nezávislým auditem jako nejkvalitnější poradna Asociace občanských poraden.

V roce 2006 získala Občanská poradna Plzeň v celostátní soutěži Cenu kvality za rok 2005 udělovanou každoročně časopisem Sociální péče organizacím poskytujícím kvalitní sociální službu. Kancelář Občanské poradny Plzeň je otevřena od pondělí do čtvrtka v Koterovské ulici 41 a každý čtvrtek funguje také její pobočka v Dobřanech na Náměstí T.G.M. 5.


Tomáš T. Kůs

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

Tomáš T. Kůs

Autor je externím redaktorem Econnectu.

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz