Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Město pro lidi - alternativní řešení dopravy v Praze po povodních

17.10.2002
PRAHA [SOS Praha]
Autor: Marie Petrová

Srpnové povodně poukázaly i na důležité aspekty řešení dopravní situace v Praze, kvůli kterým je bezpodmínečně nutné zahájit veřejnou a odbornou diskusi. Koalice SOS Praha předkládá veřejnosti alternativní návrh dopravních řešení.

Povodně především upozornily na slabiny výstavby chystané v zátopových oblastech. Např. v zátopové oblasti Trojské kotliny se nachází ústí tunelu městského okruhu přivádějícího dopravu z Letné pod Stromovkou a Vltavou na Pelc Tyrolku. Přitom projektová dokumentace předložená k územnímu řízení se daným aspektem v podstatě nezabývá.

Na druhé straně dopravní opatření operativně použitá v městské hromadné dopravě ukázala na nevyužívané možnosti zvýšení kvality a atraktivnosti veřejné dopravy.

Třetím důležitým novým aspektem je financování dopravních staveb, jeho zdroje a termíny, kdy jsou jednotlivá opatření uskutečnitelná. Reálné výdaje na dopravní stavby výrazně převyšují původní rozpočty a to nejen u staveb hrazených z městského rozpočtu, ale i u staveb vnějšího okruhu financovaných státem. Stavby se zpožďují a prodražují a investor pak jako výmluvu často používá zákonné možnosti odvolání účastníků řízení, s jejichž lhůtami musí v řádném řízení počítat.

Poznatky o dopravní indukci ukazují, že výstavba dalších komunikací dopravní problémy zhoršuje. Město s regulací individuální automobilové dopravy počítá, ale v rozporu s poznatky o dopravní indukci odkazuje omezování individuální automobilové dopravy až na dobu po dokončení dopravních staveb ve městě, tedy nejdříve za 10 – 20 let. Plánované projekty podle Územního plánu jsou navíc limitovány únosným dopravním zatížením městského prostředí – kolik automobilů může oblast snést, aniž by se překročily hygienické limity hluku a znečištění ovzduší.

Zodpovědné vedení města musí vzít vážně situaci po záplavách, ohlasy veřejnosti včetně výsledků petice „Město pro lidi“ i změněnou finanční situaci, což znamená respektovat opakovaně deklarované priority veřejné dopravy a podle reálných možností přehodnotit chystaný dopravní program.

Koalice 56 občanských sdružení SOS Praha předkládá veřejnosti k diskusi alternativní návrh řešení dopravy. Silniční okruh (SO) nabízí objezdové trasy pro transit. Podle vyhodnocení vlivů na životní prostředí vychází v severozápadním segmentu SO nejpříznivěji varianta Ss. Za prostředky, které má reálně město k dispozici, je možné doplnit a zkvalitnit stávající dopravní síť. Pečlivý výběr lokálních opatření a staveb místního významu umožní zlepšit situaci i pro individuální automobilovou dopravu. SOS Praha zároveň navrhuje městu, aby ušetřené finanční prostředky použilo k doplnění tramvajové sítě, rozvoji příměstských vlakových spojení a pro další zlepšení městské hromadné dopravy.

Kontakt:
Ing. arch. Marie Petrová, koordinátorka SOS Praha
e-mail: sospraha@ecn.cz

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz