Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Český Telecom kompenzuje čtyři měsíce jedním

4.8.2003
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Český Telecom uznal nedostatečné informování o ceně za odeslání zprávy SMS do sítí českých mobilních operátorů. Kromě nápravy nabízí i kompenzaci čtyř měsíců klamavého značení, avšak pouze měsícem jediným. Od 1. do 30. září snižuje cenu textové zprávy na 1,80 Kč u kartových automatů a na 2,- Kč u přístrojů na mince.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) upozornilo 24. července na poškozování uživatelů telefonních automatů Českého Telecomu, kteří byli prostřednictvím letáků u telefonních automatů mylně informováni o ceně za odeslání SMS. Na letáku byla uvedena cena 1,80 Kč za odeslání zprávy na mobilní telefon do všech tří českých sítí, z karty spotřebitele však bylo stržena částka o 50 % vyšší – 2,70 Kč. Při 180 000 SMS zpráv, které jsou z automatů Českého Telecomu celkově v průměru měsíčně odesílány, se nejedná o nijak malé hodnoty i při rozdílu v ceně pouhých 90 haléřů.

Předseda představenstva a generální ředitel Českého Telecomu Gabriel Berdár uznal chybu a zavázal se okamžitě zřídit nápravu a nabídl uživatelům kompenzaci v podobě plošného snížení ceny za odeslání SMS zprávy v měsíci září, což ČTc vyhlásil i dnešní tiskovou zprávou. „Vítáme, že se Český Telecom zavázal uvést informování spotřebitelů do pořádku, ale kompenzaci čtyř měsíců klamavého informování jednoměsíčním snížením ceny nepovažujeme za adekvátní,“ uvedla tisková mluvčí SOS Ivana Picková.

SOS se proto znovu obrátilo na předsedu představenstva Českého Telecomu se žádostí o prodloužení délky kompenzace minimálně na dva měsíce.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941, sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Bližší informace o SOS lze najít na internetovém serveru www.spotrebitele.cz.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz