Petice “Borská pole potřebují tramvaje” & pozvánka na slavnostní poklepání první koleje stavby tramvaje
11.4.2003
PLZEŇ [Společnost pro veřejnou dopravu ], tel: 604 404 695
Předseda Společnosti pro veřejnou dopravu Jiří Kohout vysvětluje, proč se rozhodli začít rovnou petiční akcí: “Problém přetížené a špatně trasované veřejné dopravy na Borská pole město již léta přehlíží, schází systémové řešení. Tím je podle našeho názoru prodloužení tramvajové linky č. 4 z Bor kolem univerzity na Borská pole. Od příštího školního roku bude na Zeleném trojúhelníku studovat více než 5000 studentů, dojíždět více než tisícovka učitelů a ostatních zaměstnanců univerzity. Další tisíce občanů cestují kvůli nákupům a práci na Borská pole. V současné době je však již situace v přeplněných autobusech linky č. 30 neúnosná. Přidávat na linku další autobusy situaci neřeší, na Borská pole je nutné v co nejbližší době přivést tramvaje. Město s tramvají původně počítalo, dnes o problému raději nechce ani slyšet.“
Svůj podpis k petici během prvního dne připojilo více než 300 studentů a učitelů ZČU. Petice bude pokračovat i celý příští týden, nejen na Borech, ale i v informačním stanu Dnů alternativní dopravy ve Smetanových sadech.
V pondělí 14. 4. vypraví Společnost pro veřejnou dopravu historický autobus ŠL 11 zdarma na trase Bory (konečná č. 4) – ZČU – Borská pole, Panasonic. Bude jezdit kyvadlově od 7:00 do 12:00.
Vyvrcholením akce bude slavnostní poklepání na první kus koleje tramvajové trati na Borská pole. K položení symbolického základu stavby dojde v pondělí 14. 4. ve 13 hodin v Kaplířově ulici (cca 100m od Úřadu práce směrem k univerzitě).
K symbolickému zahájení stavby přijdou i zástupci Západočeské univerzity. Účast přislíbil proděkan Fakulty elektrotechnické Doc. Jiří Masopust a také její tajemník Ing. Petr Řezáček, PhD.
Miroslav Klas ze Společnosti pro veřejnou dopravu k akci doplňuje: „Chceme, aby se město konečně začalo zabývat systematickou podporou veřejné dopravy. To, že na Borská pole je daleko rychlejší a pohodlnější jet autem než s přeplněným autobusem a mnoha přestupy, je špatnou vizitkou města. A netýká se to jen napojení areálu univerzity, ale i nákupních a průmyslových center. Nárůst počtu aut na Borských polích pak způsobuje i kolapsy v centru města. Proto v pondělí symbolicky zahájíme stavbu tramvaje a další kroky přenecháme městu. Tramvaj je nejrychlejším a kapacitním dopravním prostředkem, který navíc neohrožují zácpy v městských ulicích.“
Kontakty:
Ing. Jiří Kohout – Společnost pro veřejnou dopravu – 604 404 695, kohout@spvd.cz
Ing. Miroslav Kalous – nám. primátora pro dopravu – 378 032 030
Ing. Jiří Klusoň – nám. Plzeňských městských dop. podniků – 378 037 519
Ing. Ondřej Vohradský – Správa veřejného statku města Plzně – 378 037 165
Vít Roušal – místopředseda Dětí Země – 377 325 654
Martin Pytlík – předseda Komise pro dopravu a bezpečnost RMP – 378 035 945
Akci podporuje program Doprava pro 21. století Nadace Partnerství a Nadace VIA http://www.doprava21.ecn.cz