Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Únor patří již po šesté neziskovkám

31. 1. 2003 - PRAHA [ICN]

Již po šesté se letos v únoru uskuteční celorepubliková mediální a informační kampaň 30 dní pro neziskový sektor. S její letošní podobou a programem včera seznámili novináře zástupci Informačního centra neziskových organizací (ICN), které je hlavním organizátorem a koordinátorem projektu. Kampaň má za cíl informovat veřejnost o různorodosti činností, které vykonávají neziskové organizace, a zvýšit tak obecné povědomí o neziskovém sektoru a jeho významu pro společnost.

Za motto kampaně letos organizátoři zvolili otázku Jak by se vám líbil svět bez neziskových organizací? Ta se objeví také ve všech formách mediální prezentace, která je s kampaní tradičně spojená. Kromě toho budou v únoru po celé republice probíhat desítky akcí, kterými se neziskové organizace působící v jednotlivých regionech představí svým spoluobčanům.

Jak říká Marek Šedivý, ředitel ICN, obecná propagace neziskových organizací byla letos jako téma kampaně vybrána záměrně: „Loni jsme se věnovali o něco užší problematice dobrovolnictví. Zjistili jsme ale, že si lidé stále neuvědomují, že neziskové organizace pracují v řadě dalších oblastí - a to i přesto, že s neziskovkami přicházejí běžně do kontaktu. Chceme tedy přimět lidi, aby si uvědomili, kde všude se mohou s činností neziskových organizací setkat a co by to znamenalo, kdyby neexistovaly,“ vysvětluje Marek Šedivý a dodává: „Doufáme, že naše kampaň osloví i média, která jsou zdrojem informací pro širokou veřejnost. Byli bychom rádi, aby se právě jejich prostřednictvím lidé pravidelně dozvídali o přínosu, který má práce neziskovek pro nás pro všechny.“

Kampaň 30 dní pro neziskový sektor bude podpořena – stejně jako v minulých ročnících - televizním a rozhlasovým spotem, tiskovou inzercí, citylighty a plakáty umístěnými na veřejných prostranstvích (v tramvajích, v prostorách metra atd.). Ztvárnění kampaně se již po třetí ujala reklamní agentura McCann-Erickson Prague. „V kampani jsme se rozhodli dramatizovat absurdní svět, kde neexistují neziskové organizace a jejich činnosti jsou přinuceni vykonávat konkrétní „obyčejní“ lidé,“ říká account manager Viktor Mastník.

„V televizním spotu a v tiskové reklamě dochází k různým únosům lidí na místa, kde musejí po nějaký čas hrát divadlo pro děti, shánět prostředky na opravu památek či přenášet žáby přes silnici,“ popisuje V. Mastník podobu kampaně a pokračuje: „Plakáty, citylighty a rozhlasový spot jsme zase pojali jako fiktivní výzvu, v níž jsou vybraní jedinci povoláváni k výkonu určité činnosti. V našem skutečném světě naštěstí existují lidé, kteří tyto činnosti již vykonávají - a zasluhují si přinejmenším náš respekt. Chtěli bychom, aby si právě tohle lidé po skončení kampaně uvědomili. Bulvární styl, který jsme zvolili pro tiskovou inzerci, a forma výzvy, která se objeví na plakátech, posiluje dramatizaci absurdního světa a bude mít i větší šanci upoutat pozornost.“

Oproti minulým ročníkům bude součástí kampaně také netradiční forma prezentace na principu direct mailu. Studenti a jednotlivé neziskové organizace budou distribuovat fiktivní úřední listinu od „samozvaného soudu“, která bude vyzývat k výkonu potřebných prací, podobně jako plakáty a citylighty.

Šestý ročník 30 dní pro neziskový sektor je financován z programu EU Phare-Rozvoj občanské společnosti prostřednictvím NROS. Mediálního partnerství se ujali Česká televize, Český rozhlas, Deníky Bohemia, Deníky Moravia, Večerník Praha a CP Online. Dalšími partnery projektu jsou Media Factory, McCann-Erickson Prague, QandA, CentroNet a Microsoft.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz