Hospic vydělal na koláčích skoro 100 tisíc korun
25. 10. 2004 - BRNO [Diecézní charita Brno/Econnect]
„Celá akce měla u veřejnosti mimořádný úspěch. Hospicová problematika není cizí ani velkým prosperujícím firmám, významným peněžním ústavům a institucím, což dokazuje osobní účast a podpora jejich předních představitelů,“ hodnotí prodej koláčů Dagmar Jelínková z hospice. Na jednotlivých stanovištích nabízeli hospicoví zaměstnanci a dobrovolníci různé druhy koláčků, vybírat se dalo z tvarohových, makových, povidlových i meruňkových koláčů, všechny však za jednotnou cenu 35 Kč – obnos, který je třeba získat na léky pro jednoho klienta denně z jiných zdrojů než jsou zdravotní pojišťovny.
Cílem tradiční podzimní akce Domu léčby bolesti je upozornit na stále nevyhovující stav financování českého zdravotnictví. Zdravotní pojišťovny dosud nemají definovaný obsah hospicové péče a hradí tyto služby pouze z jedné třetiny. O zbytek je třeba žádat stát, samosprávu, sponzory i klienty. Při současných pravidlech financování pojišťovna přispívá klientům hospice na léky částkou stejnou jako například pacientům léčeben pro dlouhodobě nemocné. Klienty hospice jsou ale výhradně lidé trpící nesnesitelnými bolestmi, lidé těžce a nevyléčitelně nemocní a umírající. Pro zajištění špičkové paliativní péče, která jim poslední chvíle života učiní co nejsnesitelnějšími, jsou náklady bezmála dvojnásobné.
Do nejbližší budoucnosti jsou plánovány stavební úpravy hospice, aby mohlo vzniknout více jednolůžkových pokojů a také aby mohly být rekonstruovány hostinské pokoje, které budou vybaveny sociálním zázemím; hostinské pokoje slouží návštěvníkům, kteří pro pacienty znamenají spojení s okolním světem a jejichž návštěvy mohou pacienty povzbudit. "Opravu také vyžaduje izolace budovy hospice, aby nedošlo k poškození uložených provozních zásob. Realizace těchto projektů však závisí na finančních možnostech hospice, prostoru pro investice a podpoře státních institucí, sponzorů i na veřejnosti," uvádí organizace.