Únor patří již po šesté neziskovkám
31. 1. 2003 - PRAHA [ICN]
Za motto kampaně letos organizátoři zvolili otázku Jak by se vám líbil svět bez neziskových organizací? Ta se objeví také ve všech formách mediální prezentace, která je s kampaní tradičně spojená. Kromě toho budou v únoru po celé republice probíhat desítky akcí, kterými se neziskové organizace působící v jednotlivých regionech představí svým spoluobčanům.
Jak říká Marek Šedivý, ředitel ICN, obecná propagace neziskových organizací byla letos jako téma kampaně vybrána záměrně: „Loni jsme se věnovali o něco užší problematice dobrovolnictví. Zjistili jsme ale, že si lidé stále neuvědomují, že neziskové organizace pracují v řadě dalších oblastí - a to i přesto, že s neziskovkami přicházejí běžně do kontaktu. Chceme tedy přimět lidi, aby si uvědomili, kde všude se mohou s činností neziskových organizací setkat a co by to znamenalo, kdyby neexistovaly,“ vysvětluje Marek Šedivý a dodává: „Doufáme, že naše kampaň osloví i média, která jsou zdrojem informací pro širokou veřejnost. Byli bychom rádi, aby se právě jejich prostřednictvím lidé pravidelně dozvídali o přínosu, který má práce neziskovek pro nás pro všechny.“
Kampaň 30 dní pro neziskový sektor bude podpořena – stejně jako v minulých ročnících - televizním a rozhlasovým spotem, tiskovou inzercí, citylighty a plakáty umístěnými na veřejných prostranstvích (v tramvajích, v prostorách metra atd.). Ztvárnění kampaně se již po třetí ujala reklamní agentura McCann-Erickson Prague. „V kampani jsme se rozhodli dramatizovat absurdní svět, kde neexistují neziskové organizace a jejich činnosti jsou přinuceni vykonávat konkrétní „obyčejní“ lidé,“ říká account manager Viktor Mastník.
„V televizním spotu a v tiskové reklamě dochází k různým únosům lidí na místa, kde musejí po nějaký čas hrát divadlo pro děti, shánět prostředky na opravu památek či přenášet žáby přes silnici,“ popisuje V. Mastník podobu kampaně a pokračuje: „Plakáty, citylighty a rozhlasový spot jsme zase pojali jako fiktivní výzvu, v níž jsou vybraní jedinci povoláváni k výkonu určité činnosti. V našem skutečném světě naštěstí existují lidé, kteří tyto činnosti již vykonávají - a zasluhují si přinejmenším náš respekt. Chtěli bychom, aby si právě tohle lidé po skončení kampaně uvědomili. Bulvární styl, který jsme zvolili pro tiskovou inzerci, a forma výzvy, která se objeví na plakátech, posiluje dramatizaci absurdního světa a bude mít i větší šanci upoutat pozornost.“
Oproti minulým ročníkům bude součástí kampaně také netradiční forma prezentace na principu direct mailu. Studenti a jednotlivé neziskové organizace budou distribuovat fiktivní úřední listinu od „samozvaného soudu“, která bude vyzývat k výkonu potřebných prací, podobně jako plakáty a citylighty.
Šestý ročník 30 dní pro neziskový sektor je financován z programu EU Phare-Rozvoj občanské společnosti prostřednictvím NROS. Mediálního partnerství se ujali Česká televize, Český rozhlas, Deníky Bohemia, Deníky Moravia, Večerník Praha a CP Online. Dalšími partnery projektu jsou Media Factory, McCann-Erickson Prague, QandA, CentroNet a Microsoft.