Začíná Hra o Zemi
15.4.2002
PRAHA [Zelený kruh]
Celostátní kampaň s názvem Hra o Zemi zahájila dnes v 10 hodin na náměstí Míru nevládní nezisková organizace Zelený kruh. Současně začaly fungovat internetové stránky kampaně www.hraozemi.cz a oficiálně zahájila činnost poradenská telefonní linka - Ekolinka (02/2251 8320).
Cílem celorepublikové informační kampaně je zvýšit zájem občanů o otázky životního prostředí a povzbudit jejich aktivitu ve prospěch jejich bezprostředního okolí. Srozumitelným způsobem široké veřejnosti bude prezentovat a vysvětlovat myšlenku trvale udržitelného rozvoje a informovat o aktivitách nevládních neziskových organizací. Akce se koná ve spojitosti s pořádáním světového Summitu o udržitelném rozvoji v září 2002 v Johannesburgu.
S kampaní budou spojeny projekty nevládních neziskových organizací (NNO) z celé České republiky jako pozitivní příklady, že lze a má smysl vynaložit síly na zlepšování životního prostředí i na rozvoj komunitního života v místech, kde lidé žijí. Projekty nebudou pořádány kvůli kampani, jedná se o samostatné nezávislé projekty NNO v regionech, některé z nich mají už dlouhodobou tradici. Propojením s projekty ukáže kampaň souvislosti mezi snahou skupin i jednotlivců v různých částech ČR a povzbudí k podobné aktivitě další občany v jiných místech.
Téma kampaně podrobně rozpracuje internetová stránka www.hraozemi.cz. Ta bude sloužit jako vstupní brána do světa informací z oblasti životního prostředí a interaktivním způsobem seznámí návštěvníky s projekty spojenými s kampaní i s činností nevládních organizací, s principy trvale udržitelného rozvoje, nabídne kalendář akcí, diskusi on-line, rady, anketu známých osobností o trvale udržitelným rozvoji, odkazy a kontakty.
Kampaň chce také dostat do povědomí široké veřejnosti poradenskou telefonní linku pro otázky ochrany životního prostředí - Ekolinku, kterou provozuje Zelený kruh. Ekolinka - 02/2251 8320 - bude v provozu i po skončení kampaně.
Kampaň bude na veřejnost působit prostřednictvím tisku, rozhlasu, televize, plakátů a billboardů. Bude trvat od dubna 2002 až do září, kdy se koná celosvětový summit o udržitelném rozvoji. Hlavním mediálním partnerem kampaně je Česká televize, mediálními partnery jsou Český rozhlas a EkoList a mediální spolupráci v rámci své charitativní nabídky přislíbila Mladá fronta DNES.
Kampaň podpořilo Ministerstvo životního prostředí, Státní fond životního prostředí a UNDP, Nadace VIA a Nadace rozvoje občanské společnosti. Grafickou propagaci realizovala reklamní agentura L/A/B. Internetové stránky připravil Econnect.
Kateřina Kociánová, koordinátor kampaně Hra o Zemi
Zelený kruh, Lublaňská 18, Praha 2 - Vinohrady, 120 00, tel.: 02/2251 7143, e-mail: katka.kocianova@ecn.cz