Regionální doprava v roce 2025: Více spojů, lepší dostupnost a reakce na potřeby cestujících
4.2.2025
HRADEC KRÁLOVÉ [Královéhradecký kraj]
„Královéhradecký kraj pokračuje v modernizaci a optimalizaci dopravní obslužnosti s důrazem na udržitelnost, dostupnost a efektivitu. Plán dopravní obslužnosti na rok 2025 vznikl na základě podnětů od obcí, dopravců i veřejnosti. Naší snahou je co nejvíce vycházet vstříc uživatelům veřejné dopravy, ať už to jsou školáci, turisté nebo lidé dojíždějící za prací. V průběhu roku jsme v rámci změn jízdních řádů připraveni pružně reagovat na další podněty,“ uvedl první náměstek hejtmana Jan Jarolím.
V roce 2025 bude většina dopravních služeb v autobusové dopravě zajištěna na základě dlouhodobých smluv s dopravci. Očekávaný celkový rozsah veřejné linkové autobusové dopravy je v rozmezí od 19,3 do 19,9 milionu kilometrů.
Mezi klíčové změny pro rok 2025 patří například posílení spojů v ranních a odpoledních špičkách na vytížených trasách, například mezi Hradcem Králové a Jičínem či Rychnovem nad Kněžnou a Náchodem. Počítá se také s dřívějším zahájení provozu nejvytíženějších turistických linek v dubnu. V letošním roce zůstanou také oblíbené víkendové spoje na trase Dvůr Králové nad Labem – Pecka – Nová Paka.
V roce 2025 se plán počítá se stavebními pracemi na silnicích, které budou znamenat uzavření některých úseků silnic a vedení autobusových spojů po objízdných trasách, které mají dopad na navýšení kilometrické délky spojů. V roce 2024 byly objížďky hrazeny ve výši 260 tisíc kilometrů. V roce 2025 se předpokládá výluková činnost v obdobném rozsahu.
Královéhradecký kraj v roce 2021 uzavřel desetiletou smlouvu s Českými drahami. V roce 2022 kraj podepsal smlouvu s GW Train Regio na zajištění sezónních linek mezi Trutnovskem a Polskem. Očekávaný rozsah dopravních výkonů na železnici je stanoven mezi 5,7 až 5,9 milionu vlakokilometrů.
Ve spolupráci se sousedními kraji bude pokračovat provoz přeshraničních vlaků do Polska a udržení spojů financovaných Pardubickým a Středočeským krajem.