Novinky v aplikaci a e-shopu Českých drah. Jízdenku si nově můžete uložit do elektronické peněženky a na pár kliknutí vyřídíte i cestovní pojištění
13.11.2024
PRAHA [České dráhy]
„Zlepšování on-line uživatelského prostředí pro naše cestující je jednou z našich hlavních priorit. Díky rozšířené podpoře Apple Wallet a Google Wallet si nově především cestující, kteří nevyužívají mobilní aplikaci Můj vlak, mohou uložit svou jízdenku mezi další jízdenky a kartičky v elektronické peněžence v telefonu a odpadne tak třeba potřeba si jízdenku, která vám po nákupu v e-shopu přistane v e-mailu, tisknout nebo při odbavení složitě hledat v doručených e-mailech,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „V pilotním režimu také spouštíme ve spolupráci s AXA Partners možnost pořídit si během pár okamžiků i cestovní pojištění při cestě vlakem do zahraničí. Naše mezinárodní vlakové linky, které cestující zavezou do Rakouska, Německa, na Slovensko i do Polska se těší velké oblibě a pozorujeme u nich každoroční nárůst zájmu. Už v prosinci přitom vyjedou další vlaky ‚Baltic express‘, které míří na stále více vyhledávanému Baltskému pobřeží. Jsem proto přesvědčen, že pohodlné a rychlé vyřízení si cestovního pojištění ocení mnoho našich cestujících.“
Poté, co cestující obdrží svou e-jízdenku do e-mailové schránky, může využít tlačítek umístěných přímo v těle e-mailu s možností přidat si jízdenku do peněženky. Takto uloženou jízdenku pak stačí předložit při kontrole průvodčímu.
V případě, že si cestující v e-shopu nebo v aplikaci Můj vlak bude pořizovat mezinárodní jízdní doklad, může si mezi doplňkovými službami kliknout na položku „Přidat cestovní pojištění“. Následně přímo v rozhraní e-shopu nebo aplikace vyplní základní údaje. Po zaplacení mu doklady k cestovnímu pojištění přijdou společně s jízdenkou do e-mailu.
„Již od roku 1998 patříme na českém trhu mezi největší poskytovatele cestovního pojištění. Na něj se i specializujeme, proto nabízíme klientům nejkomplexnější služby díky celosvětové síti a zázemí finanční skupiny AXA. Spolupráce s národním dopravcem, kdy se naše služby vzájemně doplňují, je tedy logická volba,“ hodnotí začínající spolupráci generální ředitel AXA Partners pro střední a východní Evropu Jan Čupa.
Pojede na vašem spoji nejnovější ComfortJet? To poznáte hned ve vyhledávači spojení
České dráhy postupně nasazují do pravidelného provozu další nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Jejich nasazení nyní cestující jednoduše poznají i ve vyhledávači spojení na e-shopu www.cd.cz nebo v aplikaci Můj vlak. U daného spoje, kde je nová souprava nasazena, je za číslem a názvem vlaku nově doplněno grafické logo soupravy ComfortJet. Cestující si tak cestu mohou naplánovat i s přehlédnutím k nasazování nových vlaků.
V uplynulém roce zavedly České dráhy v on-line odbavení svých cestujících hned několik dalších novinek. Zjednodušil se on-line nákup jízdenek na zpožděné vlaky, kdy je možné si jízdní doklad koupit až do skutečného času odjezdu vlaku ze stanice. V případě změny řazení jsou cestující s rezervacemi automaticky přesazeni na jiné volné místo. Od letošního března je v rámci aplikace i e-shopu v provozu tzv. semafor, který cestujícího upozorňuje na předpokládané vytížení vybraného spoje a případně doporučuje pořízení místenky.
Dodavatelem technického řešení pro on-line odbavení Českých drah je společnost CHAPS ze skupiny ČD – Informační systémy.