Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Na planetu myslíme za vás. České dráhy spustily novou kampaň na ekologické cestování vlakem

2.5.2024
PRAHA [České dráhy]

Víte, jak ušetřit 44,68 kg CO2? Stačí si pro cestu mezi Prahou a Ostravou vybrat vlak místo automobilu. Právě na zdůraznění ekologického aspektu cestování vlakem se zaměřuje nová marketingová kampaň Českých drah, se kterou se od začátku května setkáte v outdooru, on-linu a na sociálních sítích. Součásti je i speciální webová stránka cd.cz/vlakemEKO.

Nová kampaň je výsledkem národního kola soutěže Creative Express, kdy deset týmů mladých profesionálů podniklo cestu vlakem na trase Praha – Bratislava a zpět, aby vytvořili kreativní návrhy na zadání ekologického cestování vlakem. Výsledkem je koncept „Myslete na sebe, na planetu za vás myslíme my.“ z dílny Kristýny Schönové a Adriána Kachmana. „Nová kampaň výborně spojuje benefit pohodlí ve dvou směrech – pohodlí jako možnost využití vlastního času při cestě vlakem a pohodlí ekologického chování, které vám zajistí již samotný výběr vlaku jako dopravního prostředku. Zároveň jsme ocenili vhodnost kampaně pro cílovou skupinu a bezproblémovou realizovatelnost konceptu,“ říká Jakub Otava, ředitel odboru komunikace Českých drah. „Nová kampaň má i jednu zvláštnost – jde o první marketingovou kampaň Českých drah, při které byly využity AI nástroje, v tomto případě pro tvorbu vizuální složky,“ dodává Radka Vlažná, vedoucí oddělení marketingu Českých drah.

České dráhy novou kampaní chtějí zvýšit povědomí veřejnosti o problematice, protože jde o nejudržitelnější způsob hromadné dopravy, a navazují tak na ekologickou kampaň auta versus vlak. V rámci kampaně se lidé dozví, o kolik menší je jejich uhlíková stopa při cestování vlakem mezi velkými českými městy ve srovnání s využitím automobilu.

Železniční doprava je podle analýz vyhodnocujících emise skleníkových plynů a dalšího znečistění našeho životního prostředí např. prachem nebo hlukem nejekologičtějším druhem dopravy při přepravě osob a nákladů. České dráhy budou v příštích letech pokračovat v podstatném snižování emisí skleníkových plynů. K tomu přispívá zavádění moderních, úsporných vlaků, nasazení bateriových vlaků na neelektrizovaných tratích, vlaků s možností rekuperace elektrické energie či dieselových vlaků, které mohou využívat nejnovější verzi ekologických paliv HVO. Elektrické osobní i nákladní vlaky Skupiny České dráhy díky rekuperaci loni vyrobily a do elektrické sítě dodaly téměř 50 000 MWh elektrické energie.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz