Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

SOS vítá odbourávání poplatku za zrušení účtu

30.6.2005
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) oceňuje postupné odstraňování poplatku za zrušení účtu ze sazebníků českých bank, jejichž řady dnes rozšířila Česká spořitelna. Tento poplatek podle názoru SOS omezuje volbu spotřebitele, a proto proti němu SOS dlouhodobě vystupuje.

SOS nesouhlasí s principem účtování sankce za řádné ukončení smluvního vztahu, protože může omezit možnost výběru spotřebitele. „Považujeme tento poplatek za výrazné omezení práva spotřebitele na výběr banky, kterým je v podstatě trestán za to, že bankovní ústav opouští,“ uvedla Ivana Picková z SOS. Proto SOS již v roce 2003 zjišťovalo u bank, zda odstraní poplatky za zrušení účtu. Následně bohužel bylo nuceno předat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

„SOS vítá dnešní rozhodnutí České spořitelny o odbourání poplatku za zrušení účtu. SOS již několikrát upozornilo, že pokládá poplatek za zrušení účtu za překážku svobodného odchodu spotřebitelů od jedné banky k druhé a tím i v rozporu s ustanovením občanského zákoníku o spotřebitelských smlouvách,“ uvedla Ivana Picková z SOS. „Hodnotíme toto rozhodnutí jako první krok ke splnění našich požadavků, které jsme adresovali jak České spořitelně, tak ČSOB, ale i jako důsledek působení tlaku Ministerstva financí ČR, které se začalo těmito problémy také zabývat.“
Poplatek za zrušení účtu v současné době již neúčtují zejména Komerční banka, HVB Bank Citibank, Živnobanka a Bawag. „SOS oceňuje současný trend směřující k odstranění tohoto poplatku. Domníváme se totiž, že banky by si měly udržet své klienty kvalitou služeb,“ uzavřela Picková.

Poplatek za zrušení účtu však zajisté není jediným problémem klientů bank, a proto je SOS i nadále připraveno zúčastňovat se jednání směřujících ke zlepšení jejich postavení. Dnes právě odeslalo na ministerstvo financí své stanovisko k otázkám zlepšení postavení klientů bank v ČR předloženým MF ČR k veřejné diskusi.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info,sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz