Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Rychlé spojení na letiště – chytřeji ekologickým monorailem

19.8.2014
PRAHA [Demokraté Jana Kasla]

Čtvrtstoletí se vedou plané diskuse o nutnosti rychlého kolejového spojení centra s Letištěm Václava Havla. Poslední „úsporný“ návrh z Hradčanské na letiště je vykalkulován na 21 mld. Kč, a to bez tunelu Prahou 6 a bez vlakových souprav. 65 demokratů Jana Kasla přináší elegantní řešení číslo 21 – použití chytré technologie monorail.

Jestliže všechny klasické varianty kolejového spojení naráží buď na odpor Prahy 6 k povrchové trase, nebo na nereálnou cenu těžkého tunelového řešení, pak je nezbytné přijít s jiným řešením – navrhujeme tedy americko-korejskou technologii Urbanaut, na pražské poměry aplikovanou architektem dopravních staveb, Petrem Preiningerem.

„Nabízíme optimalizované řešení dopravy cestujících na spojích s letištěm Václava Havla a Kladnem. Využijeme přitom trasu Buštěhradské dráhy ve stávajícím profilu ale pro dvousměrný provoz monorailu, s proměnnou kapacitou soupravy díky její modulové skladbě,“ říká Jan Kasl, lídr kandidátky.

Cena spojení je dle odvozených nákladů z realizovaných tras ve světě třetinová oproti projektované těžké rychlodráze, a to včetně souprav. Hradčanská – Letiště cca 7 mld. Kč! Máme v týmu experty na dopravní systémy i smart technologie, spolupracujeme s externími odborníky.

Další řešení

Další čtyři řešení se zabývají Dopravním podnikem, spravedlivými poplatky z ubytování v hotelech, spojením sociální a zdravotní péče pro seniory a nakládání s majetkem města.

„Z analýz fungování DPP vyplývá, že má v hospodaření značné rezervy, nemluvě o možnosti snížení ztrát z neuhrazeného jízdného – společnost ZWITCH ve studii z roku 2013 odhaduje tyto ztráty až na 30 % jízdného – při tom vychází z evropského porovnání a zkušeností,“ vysvětluje Jan Kasl.

Proto 65 demokratů Jana Kasla navrhuje výkon Dopravního podniku objektivně změřit, aby bylo zřejmé, jak efektivní je jeho fungování.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz