Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - kultura
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Život 90 vyhlašuje sbírku na pomoc konkrétním lidem

29. 1. 2013 - PRAHA [Econnect/Život 90]

Sbírka "Pomozte konkrétnímu člověku" umožňuje přispět konkrétní částkou na konkrétní účel v oblasti tísňové péče Života 90. Ta skrze tísňové tlačítko nebo
mobilní telefon zajišťuje klientům pomoc a dohled 24 hodin denně, aniž by přitom museli opustit svůj domov a vyhledat ústavní péči.

"Přejeme si, aby co nejvíce našich klientů mohlo co nejdéle žít doma -- v prostředí, které znají a mají rádi. Napojení na náš dispečink tísňové péče jim
toto umožní. Zároveň chceme, aby směřování pomoci našich dárců bylo transparentní a aby sami rozhodli, komu pomůžou a jak," říká ke zřízení nové
sbírky Jan Lorman, ředitel občanského sdružení Život 90.

Na webových stránkách sdružení Život 90 je k dispozici seznam lidí, kteří čekají na instalaci některého ze zařízení tísňové péče Života 90. Ta v současné době zajišťuje nonstop dohled 1 200 klientům v celé České republice.

"Tuto službu pomáháme klientům hradit z dotací a ze sponzorských příspěvků. V současné době ale převažuje poptávka nad našimi možnostmi a zájemci musejí na uhrazení a následné zprovoznění služby čekat," vysvětluje Monika Vávrová, vedoucí tísňové péče Života 90.

Kdo konkrétně tedy teď potřebuje pomoc?

Milena, 77 let

Paní Milena žije sama nedaleko Prahy v zahradním domku po rodičích. Nemá rodinu, občas ji navštěvuje kamarádka, která za ní dojíždí z Prahy. Milena má
vážně nemocné srdce a špatně vidí kvůli šedému a zelenému zákalu. K jejím zdravotním problémům se v poslední době přidaly otoky nohou, které snižují její
schopnost se pohybovat. Kolem jejího domku je navíc velmi špatný mobilní signál. Zařízení tísňové péče by paní Mileně zprostředkovalo pomoc a napojení
na dispečink, kdykoli by potřebovala.

Paní Milena by na pořízení a instalaci služby potřebovala 12 768 Kč. Každý měsíc pak bude potřebovat 300 Kč na pravidelné provozní platby. Číslo účtu, kde můžete Mileně pomoci, je: 1937604369/0800, v. s. 101881

Vítězslav, 39 let

Pochází z Karlových Varů, od narození žil v ústavech sociální péče. Vlastní rodina o něj pečovala jen krátce, dnes žije Vítězslav v domě s pečovatelskou
službou v Šumperku. Má rád vycházky do přírody, samostatně se pohybuje po městě i úřadech. Kvůli velkým zdravotním potížím (má epilepsii, těžkou alergii a
časté migrény), při kterých ztrácí vědomí, není pro Vítězslava bezpečné, aby byl sám. Tísňová péče Života 90 by mu byla pomocníkem zejména při záchvatech
epilepsie - po jednom takovém totiž zůstal několik hodin bez pomoci a byl i okraden. Mobilní telefon s napojením na dispečink tísňové péče by Vítězslavovi
pomohl k větší nezávislosti a získání jistoty při cestách mimo byt.

Vítězslav by na pořízení a instalaci služby potřeboval 1344 Kč. Každý měsíc pak bude potřebovat 400 Kč na pravidelné provozní platby. Číslo účtu, kde můžete Vítězslavovi pomoci, je: 1937604369/0800, v. s. 101865


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz