Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Neustálý růst počtu dotazů ukazuje potřebnost rozvoje občanského poradenství

10.5.2005
PRAHA [Asociace občanských poraden]
Autor: Olga Řeháková , tel: 222 780 599

Od roku 1997, kdy Asociace občanských poraden vznikla, neustále stoupá počet lidí, kteří si do občanských poraden přicházejí pro radu ve chvíli, kdy nevědí, jak dál. Co je příčinou tohoto jevu?

Občanské poradny sdružené v AOP zodpověděly za rok 2004 celkem 46 205 dotazů, se kterými přišlo 34 699 klientů. Nejvíce dotazů (18,1 %) se týká problematiky rodiny a mezilidských vztahů (např. manželství, vztahy mezi rodiči a dětmi, výživné). Dále navazuje problematika právního systému a právní ochrany (15,2 %) s dotazy týkajícími se správního řízení či občanského soudního řízení. V roce 2004 byl v této oblasti zaznamenán nárůst dotazů souvisejících s exekučním řízením v důsledku neplacení nájemného, služeb spojených s nájmem či neschopnosti občanů splácet půjčky. 14,6 % jsou zastoupeny dotazy z oblasti bydlení. Téměř shodných 14,5 % pak představují majetkoprávní vztahy.

Svojí univerzálností pokrývá občanské poradenství většinu oblastí lidského života, ve kterých může člověk potřebovat profesionální sociálně-právní pomoc. Občanské poradny fungují systémem „jedněch dveří“ – dokáží poskytnout na jednom místě informace, které by si člověk musel shánět z několika zdrojů a připravit jej na případné jednání na úřadech nebo specializovaných institucích (např. jaké dokumenty má mít s sebou). Poradenství v občanských poradnách je poskytováno na profesionální úrovni. Předpokladem kvalitního poradenství je propracovaný zaškolovací systém, kterým prochází každý poradce v OP a funkční systém řízení kvality – obě tyto služby (a mnohé další) poskytuje poradnám právě Asociace. Jsou dány Standardy kvality, které musí každá poradna před přijetím do AOP splňovat a jejich naplňování je pravidelně kontrolováno i u členských poraden.

Dovolujeme si Vám oznámit, že od 25. dubna 2005 sídlí Asociace občanských poraden na nové adrese:
Tachovské nám. 3, 130 00 Praha 3. Tel: 222 780 599, 222 781 149, 222 780 322, e-mailové kontakty zůstávají nezměněny. Mobilní telefon: 777 257 521.

Olga Řeháková

Asociace občanských poraden je nestátní nezisková organizace působící na celém území České republiky. Zastřešuje a sdružuje občanské poradny z celé republiky a poskytuje jim servisní služby. V současné době je členy AOP 35 poraden působících ve 51 městech ČR. Servisní, kontrolní a podpůrné služby AOP přispívají ke zvyšování kvality služeb poskytovaných těmito poradnami. Asociace občanských poraden se zasazuje o šíření myšlenky občanského poradenství jako všeobecného sociálně-právního poradenství, které respektuje individualitu každého člověka a je poskytováno na profesionální úrovni.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz