Zlevnění v podání Českého Telecomu
28.4.2005
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) již nyní zaznamenalo první reakce od spotřebitelů na nové cenové rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu a v návaznosti na nové cenové programy Českého Telecomu. „Ačkoliv Český Telecom hovoří výhradně o zlevnění, většina spotřebitelů však zaplatí každý měsíc v důsledku zrušení cenových balíčků ve skutečnosti více,“ uvedla Ivana Picková z SOS a dodává: „Dalo by se říci, že jediným přínosem pro spotřebitele je transparentnější možnost využívat konkurence s využitím služeb volba a předvolba operátora. Tu však spotřebitelé měli již nyní s Telefon Zero, a to již za 317 Kč měsíčně oproti novým 329 Kč.“
SOS oceňuje, že Český Telecom zřídil speciální informační linku pro spotřebitele, kteří uvažují o změně cenového programu „Povinné přechody na nové tarifní programy, jak je připravuje Český Telecom, však považujeme za nekorektní změnu uzavřeného smluvního vztahu. Pokud by k tomu mělo dojít, mnoho spotřebitelů by na tom velmi tratilo,“ vysvětlil Karel Pavlík. Modelovým případem mohou být uživatelé tarifního programu ISDN2 BASIC, kteří v současné době platí měsíčně 678 Kč s DPH včetně kreditu ve výši 113 Kč. Podle zveřejněných plánů budou tito uživatelé od 1. července 2005 měsíčně platit 827 Kč, a to navíc bez jakéhokoliv kreditu. „Opravdu nelze hovořit o zlevnění. Předpokládáme, že Český Telecom své narychlo představené tarify ještě upraví, aby nabídl všem svým zákazníkům adekvátní náhradu stávajícího cenového programu, nebo je nebude nutit k přechodu,“ uzavřel Pavlík.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941, www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
Karel Pavlík, Sdružení obrany spotřebitelů ČR, pavlík@spotrebitele.info,
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.