Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Nejaktivnější byly neziskovky na Moravě

9.3.2004
PRAHA [Informační centrum neziskových organizací - ICN], tel: 224 239 876

Tisková zpráva k ukončení kampaně 30 dní pro neziskový sektor.

Přes dvě stovky akcí připravily během února pro veřejnost neziskové organizace v rámci mediální a informační kampaně 30 dní pro neziskový sektor. Toto číslo přitom není konečné, protože zahrnuje pouze akce registrované na oficiálních stránkách kampaně www.neziskovky.cz. Nejaktivnější byly neziskové organizace ve Zlínském kraji (celkem 44 akcí), následoval kraj Moravskoslezský (42) a Liberecký (41). Neziskové organizace se veřejnosti představily zejména prostřednictvím výstav, dnů otevřených dveří a seminářů.

Podle Marka Šedivého, ředitele Informačního centra neziskových organizací (ICN), které kampaň pořádá, bylo běhěm února v médiích zaznamenáno více než 5 000 zpráv o neziskových organizacích (podle monitoringu Newton IT); loni bylo těchto zpráv něco přes 4 000. Návštěvnost webových stránek www.neziskovky.cz, které byly letos propagovány i televizním spotem v České televizi, se během února výrazně zvýšila – organizátoři zaznamenali za měsíc únor více než 15 400 návštěv, což představuje v průměru 533 návštěvníků denně.

Letošní, již sedmý ročník kampaně byl doprovázen sloganem „Chcete podat pomocnou ruku?“, který se objevil i v televizních a rozhlasových spotech. Režie televizního spotu se ujal Jiří Strach, kameramanem byl Asen Šopov (například film Želary).

Podle Marka Šedivého z ICN se letošní ročník kampaně v několika ohledech lišil od těch předcházejících: „Vůbec poprvé nefungovali v jednotlivých krajích naši koordinátoři a míra zodpovědnosti se tak z velké části přesunula na jednotlivé organizace,“ vysvětluje M. Šedivý a pokračuje: „Pro neziskové organizace je dnes nezbytné, aby aktivně komunikovaly s veřejností, informovaly ji o smyslu své činnosti. Jedním z důvodů je to, že stále ubývají finanční zdroje od velkých dárců a nadací ze zahraničí a neziskové organizace se tak musí ve větší míře snažit oslovit potencionální individuální dárce“. M. Šedivý přitom dodává, že počet individuálních dárců je u nás v porovnání se zeměmi Evropské unie pod průměrem. „Kampaň 30 dní pro neziskový sektor tu bude i v příštích letech a její cíl zůstává stejný – pomáhat neziskovým organizacím v tom, aby se naučily se svým okolím komunikovat samostatně,“ uzavírá M. Šedivý.

Sedmý ročník kampaně 30 dní pro neziskový sektor se mohl konat díky podpoře společností McCann-Erickson Prague, QandA, CP Online, CentroNet, Newton IT a Nadaci Roberta Bosche. Mediálními partnery byly již poněkolikáté Česká televize (hlavní partner) a dále Český rozhlas. K mediálním partnerům se letos zařadily ještě ARBOmedia a časopis GRANTIS - měsíčník neziskového sektoru.

***

Kampaň 30 dní pro neziskový sektor probíhá od roku 1998 a jejím hlavním cílem je vždy v průběhu února informovat veřejnost o úloze neziskových organizací. Projekt zároveň poskytuje příležitost jednotlivým neziskovým organizacím, aby v jeho rámci představily svou práci ve všech regionech republiky a zlepšily tak svou komunikaci s veřejností.
Součástí projektu je již tradičně mediální prezentace spojená se zajímavě, zpravidla lehce kontroverzně pojatou reklamou.

Informační centrum neziskových organizací (ICN) je obecně prospěšná společnost, která podporuje rozvoj neziskových organizací a informuje veřejnost o jejich přínosu pro společnost. ICN patří do mezinárodní sítě informačních center Orpheus a jeho ředitel Marek Šedivý je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace. Kromě toho, že ICN organizuje kampaň 30 dní pro neziskový sektor, pořádá dále přednášky a semináře pro neziskové organizace, nabízí informační služby (databáze, knihovnu), poskytuje odborné konzultace a pro partnery z komerční sféry nabízí poradenství v oblasti sponzoringu.

Pro bližší informace prosím kontaktujte Josefa Šplíchala na telefonu 224 239 876.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz