Poškození spotřebitelé soutěží o mobil
1.11.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Cílem soutěže je upozornit veřejnost na možnost vkládat stížnosti spotřebitelů z oblasti mobilního marketingu a služeb do nového elektronického systému. Stížnosti se budou věnovat pracovníci Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a Asociace mobilního marketingu (AMM), kteří se k problému obvykle i po konzultaci s předmětnou společností vyjádří. V případě zájmu obou stran sporu může být iniciováno i jeho mimosoudní řešení.
Princip soutěže je jednoduchý – s cílem monitorovat dodržování základních pravidel Rada pro stížnosti přijímá od spotřebitelů oprávněné stížnosti na postupy firem působících v oblasti mobilních komunikací (včetně operátorů). Spotřebitel, který prokáže svou stížností, nejvyšší prokazatelnou škodu, získá jako odměnu od Sdružení obrany spotřebitelů ČR a Asociace mobilního marketingu mobilní telefon. Vzhledem k nadcházející vánoční sezóně a telekomunikačním a mobilním „svátkům“ je uzávěrka soutěže v pondělí 10. ledna 2005. Spotřebitelé mohou v případě zájmu o účast v soutěži předat svůj podnět prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz - sekce mStížnost, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů. V případě zadání více oprávněných stížností se stejnou výší škody, vyhrává cenu spotřebitel, který zadal své informace do systému dříve. Spotřebitel, který zašle informace o nejvyšší vzniklé škodě, bude vyzván k předložení písemných dokladů o vzniklé škodě, na jejichž základě následně obdrží cenu. V případě neprokázání škody se organizátoři obrátí na dalšího poškozeného v pořadí.
„Sdružení obrany spotřebitelů ČR se snaží svou činností napomáhat ochraně spotřebitelských práv. Soutěž k tomu dává novou příležitost. Kromě zařazení stížností od spotřebitelů do soutěže se budeme jednotlivými podněty podrobněji zabývat a zvážíme i existující možnosti jejich řešení,“ zdůraznil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS.
„Asociace mobilního marketingu usiluje o zajištění vysoké profesionální úrovně v této oblasti a proto se snaží monitorovat i případná pochybení a ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů ČR se snažit o jejich nápravu. Pouze spokojený spotřebitel je zárukou dalšího rozvoje mobilního trhu a úspěchu profesionálních firem,“ sdělil předseda AMM Michal Zálešák.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru, lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266
Asociace mobilního marketingu
Tel.: 224 907 520, fax: 2222 51 703
www.amm.cz, info@amm.cz Michal Zálešák, předseda AMM, info@amm.cz, 608 112 333
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Asociace mobilního marketingu
Asociace mobilního marketingu je nezávislá organizace, jejímž cílem je napomáhat rozvoji tohoto nového média jako nedílné součásti marketingové komunikace a spolehlivého obchodního kanálu s maximální důvěrou ze strany spotřebitelů. Na podporu etiky v oblasti mobilního marketingu připravila speciální Kodex, který je závazný pro členské firmy a pořádá soutěž o nejlepší kampaň mobilního marketingu ve spolupráci s Asociací direct marketingu a zásilkového obchodu. Na českém trhu bude dále aktivní prostřednictvím osvěty, praktických seminářů a školení, sdílení best-practices ze zahraničí a pravidelného informačního zdroje, který bude mapovat dění na trhu mobilního marketingu v ČR i v zahraničí.