Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Spotřebitelům se nelíbí kvalita bot

9.8.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Celkem osmdesát procent účastníků ankety na internetovém serveru Sdružení obrany spotřebitelů ČR Svět spotřebitelů je nespokojeno s kvalitu obuvi, prodávané v České republice. Považují ji za kolísavou (42 %) či dokonce za špatnou (38 %). Spotřebitelé zřejmě vycházejí z vlastních zkušeností, které hovoří o tom, že obuv patří k rizikovým nákupům.

Poznatky z poraden Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) dokládají, že kvalita u nás prodávaných bot opravdu není dobrá, a netýká se to jen obuvi kupované na tržištích. Naopak na poradny SOS se často obracejí spotřebitelé, kteří zakoupili obuv ve značkových prodejnách a po několika týdnech zjistili, že její kvalita je velmi špatná a navíc, prodejna postrádá jakoukoli vstřícnost při vyřizování reklamace.

Mnozí prodávající při reklamaci zboží tvrdí spotřebitelům, že vada je způsobena běžným opotřebením, takže se na ni záruka nevztahuje.

„V takové situaci doporučujeme spotřebitelům dohodnout s prodávajícím, že bude akceptovat nezávislý odborný posudek, a obrátit se na příslušnou zkušebnu, případně na soudního znalce v oboru obuvi,“ říká František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS, a dodává: „Podle zkušeností z poraden SOS v této fázi vyjednávání mnozí prodávající svým zákazníkům vyhoví, protože si uvědomí, že spotřebitel ví, jakým způsobem se bránit, a že je odhodlán svého práva využít.“

Pokud prodávající není ochoten akceptovat ani posudek soudního znalce, nezbývá spotřebiteli nic jiného, než obrátit se k soudu. Je-li požadavek spotřebitele odůvodněný, bývá pro něho soudní řešení sporu úspěšné, o čemž svědčí i rozsudky, které má SOS k dispozici.

„Český trh je v posledních letech otevřený i velmi nekvalitní obuvi a vzhledem k tomu, že technické normy jsou pouze doporučené, spotřebitelé nemají záruku, že za své peníze dostávají kvalitní zboží. U dětské obuvi se mohou alespoň řídit určitými symboly, nicméně obuv pro dospělé je pro běžného spotřebitele téměř «nečitelná», což je problém,“ připomněla Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR. „I proto by spotřebitelé měli velmi pečlivě vybírat a dávat minimálně přednost kamenným obchodům před nákupy na tržištích.“



Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114

František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.cz, 603 248 266



Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.



DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz