Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Pozor na letní slevy

25.6.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

V českých obchodech začalo období letních slev. Po vzoru západní Evropy se zlevněné letní zboží objevuje už ve dnech, kdy léto teprve začíná. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky ale upozorňuje, že někteří obchodníci se během těchto akcí nechovají ke spotřebitelům seriozně a porušují jejich práva.

Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se každoročně obracejí spotřebitelé především s dotazy, jak je to se záruční dobou na zboží, prodávané v letních či jiných slevách.

„Spotřebitelé se u prodávajících setkávají například s tvrzením, že u zlevněného zboží nemohou poskytovat žádnou záruku,“ řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. „Jedině, je-li prodávané zboží zlevněné kvůli konkrétní vadě, která nebrání, aby zboží mohlo být používáno ke svému účelu, nemůže spotřebitel reklamovat tuto konkrétní vadu, avšak jiné vady samozřejmě ano,“ zdůraznil F. Lobovský. O svých právech se spotřebitelé mohou bezplatně informovat v osobních poradnách pro spotřebitele, či prostřednictvím on-line poradny na internetovém serveru www.spotrebitele.info, anebo písemně na adrese SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1. Telefonická konzultace na poradenské lince SOS po telefonu 900 969 091 je za dotovanou cenu 6 Kč/min.

Často dochází i k tomu, že na pulty obchodů se v období slev dostane zboží různé kvality. SOS proto doporučuje spotřebitelům, aby si velmi pozorně prohlíželi každý výrobek, o jehož koupi uvažují, a nedali se nutit k nepřiměřenému spěchu vidinou výhodného nákupu.

I při těchto nákupech by měli spotřebitelé myslet na to, aby si spolu se zbožím odnesli paragon, případně si mohou vyžádat záruku písemnou formou. Je-li zboží prodáváno se slevou z důvodu vady, musí být tato skutečnost na kupním dokladu vyznačena. Doklad o koupi je důležitý pro případnou reklamaci. Záruční doba na spotřební zboží je od počátku letošního roku dva roky a spotřebitelé by se neměli nechat v tomto svém právu omezit. „I dnes do našich poraden přicházejí spotřebitelé, kterým kupující tvrdí, že platí ještě šestiměsíční záruční doba,“ informuje Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.cz, 603 248 266
sos@spotrebitele.cz

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz