Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

SOS vyzývá ke střízlivosti

18.6.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Ke střízlivému nadhledu vyzvalo v pátek 18. června Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) diváky finále soutěže Česko hledá SuperStar. Reagovalo tak na výsledky některých průzkumů, ohlašující až 75% sledovanost nedělního pokračování soutěže.

Davové nadšení, které se organizátorům soutěže podařilo vzbudit, označilo SOS za velmi dobrý příklad toho, jak poměrně jednoduchými prostředky, podpořenými cílenou investicí, lze ovlivnit myšlení a chování konzumentů.

„Znovu se názorně potvrdilo, jací jsme spotřebitelé. Pozváním k zábavné hře je nás možné lehko oslovit,“ řekl v souvislosti se soutěží, koncipovanou jako hledání pěveckých talentů, předseda Republikového výboru SOS František Lobovský. „Na obdobném principu jsou založené i jiné – ve srovnání se SuperStar méně korektní – praktiky prodávajících, vábících soutěživé spotřebitele k telefonování na linky, u kterých není dostatečné upozornění, že jde o linku se zvýšeným tarifem, nebo předkládající lákavé nabídky výletů, bohužel s velmi manipulativní nabídkou často předraženého zboží,“ dodal F. Lobovský.

Sdružení, které F. Lobovský zastupuje, během roku 2003 reagovalo na 9055 podnětů a dotazů od spotřebitelů, kterým zdarma odpovídají poradci v síti sedmnácti poraden SOS. Zdrojem dalších rad a doporučení je informační server SOS (www.spotrebitele.info), který už brzy přivítá 333 333 návštěvníka. Stovky spotřebitelů v uplynulých měsících využili ke konzultacím spotřebitelského problému poradenskou linku SOS po telefonu 900 069 091 (za dotovanou cenu 6 Kč/min).
„Osobně bych spíše uvítal, kdyby v neděli obě finalistky zapomněly na duel a zazpívaly duet, třeba ten známý Život je jen náhoda; divákům bych doporučil poslat svou dárcovskou SMS na některou trvalejší aktivitu, například právě našeho SOS. Spotřebitel, který chce SOS obdarovat 6 Kč, což je cena hlasování v pěvecké soutěži, odešle ze svého mobilního telefonu textovou zprávu ve tvaru: SOS, adresovanou na číslo 900 0906,“ řekl F. Lobovský.

SOS již splnilo svou zákonnou povinnost a oznámilo konání veřejné sbírky Magistrátu hlavního města Prahy, který bude provádění sbírky kontrolovat. Z takto získaných prostředků bude SOS financovat výhradně poradenskou a osvětovou činnost Sdružení obrany spotřebitelů České republiky a případné soudní žaloby na společnosti, jež se dopouští protiprávního jednání.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky uvítá finanční dar, který lze poskytnout ve prospěch SOS dárcovskou textovou zprávu s textem: SOS, adresovanou na číslo 900 0906. Ti, kteří by chtěli obdarovat Sdružení obrany spotřebitelů ČR větší částkou, mohou poslat stejnou textovou zprávu na telefonní čísla 900 09 10, 900 09 30 a 900 09 50, kde dvě poslední číslice vyjadřují výši darované částky, tj. 10, 30 či 50 Kč (technicky zajišťuje Marketing Evolution s.r.o.).

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz; sos@spotrebitele.cz
František Lobovský, předseda Republikového výboru lobovsky@spotrebitele.cz, 603 248 266
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz