Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

European City Guide stále šálí klienty

22.4.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Na Sdružení obrany spotřebitelů České republiky se stále obracejí spotřebitelé i firmy, neboť se cítí být poškozeni jednáním katalánské firmy European City Guide. Děje se tak přesto, že firma European City Guide byla potrestána katalánskou vládou dočasným zastavením činnosti na dobu jednoho roku a pokutou 300.000 eur. Zdá se, že firma European City Guide svou činnost na území České republiky neukončila.
Již od loňského roku se na Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) obracejí jednotlivci i zástupci společností a státních organizací, kteří se cítí být podvedeni firmou European City Guide, jež pod záminkou aktualizace údajů pro katalog nabízí placenou inzerci. Katalánská vláda na podzim 2003 na základě 3500 stížností z celého světa potrestala firmu dočasným zastavením činnosti na dobu jednoho roku a pokutou 300.000 eur. Firma ale přesto dál obesílá jednotlivce i firmy v České republice formulářem v angličtině, který má podobu výzvy k upřesnění kontaktních údajů a zaslání dokumentu na zpáteční adresu za účelem zařazení do katalogu. Nezřetelně a skrytě je na formuláři také uvedena částka 857 euro za toto zařazení. Pokud adresát přehlédne zmiňovanou částku a zašle vyplněný formulář na uvedenou adresu, obdrží vzápětí výzvu k uhrazení platby. Jestliže nereaguje, je několikrát důrazně upomínán písemně i telefonicky.
Na základě opakovaných stížností poškozených se SOS obrátilo na Evropské spotřebitelské středisko v Barceloně. Z odpovědi střediska vyplývá, že firma European City Guide se proti trestu udělenému katalánskou vládou odvolala. Toto odvolání má odkladný účinek. Až do doby, než bude o odvolání rozhodnuto, je tedy výkon uloženého trestu pozastaven. Uskutečnilo se také několik pokusů o řešení sporu mezi poškozenými a firmou mimosoudní cestou, žádný z těchto pokusů však nebyl úspěšný.
„Pokud již někdo doklad podepsal a odeslal, doporučujeme nezasílat vymáhanou částku. Dosud nemáme informace o tom, že by firma vymáhala svou pohledávku podáním soudní žaloby,“ uvedl František Lobovský, předseda Republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů České Republiky.
Katalánská vláda dále doporučuje poškozeným, aby v případě podpisu formuláře či uhrazení částky nejprve kontaktovali přímo firmu European City Guide a žádali zrušení objednávky. „Pro usnadnění dalšího vyšetřování je také vhodné zaslat stížnost na odbor katalánské vlády, který se případem zabývá. V případě podezření z trestného činu mohou poškození podat trestní oznámení u místně příslušné služebny Policie České republiky,“ uvedla Mgr. Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.

Adresa na odbor katalánské vlády, který případ vyšetřuje, je: Departament de Comerç, Turisme i Consum, Direcció General de Consum, Av. Diagonal, 405 bis, 08008 Barcelona, Španělsko.
Kopii lze poslat rovněž SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1; e-mail: sos@spotrebitele.info.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republikytel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.infosos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relationspickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výborulobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz