Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Pozor na kamna

1.4.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

I když se říká Březen – za kamna vlezem, duben – ještě tam budem, Sdružení obrany spotřebitelů České republiky naopak varuje spotřebitele před tzv. „japonskými kamny“. Firma, která je dováží a prostřednictvím dealerů prodává především na Moravě, ale i v Čechách, zřejmě klame spotřebitele.

Existuje dokonce podezření, že se na českém trhu objevil v podobě těchto kamen nebezpečný výrobek. Tato kamna – olejové přímotopy - původně určená pouze pro vytápění otevřených prostor, jsou nabízena jako ideální kamínka do ložnic, obývacích prostor, případně garáží. Navíc v reklamním prospektu je spotřebitel lákán na tvrzení „Nejvíce tepla za nejméně peněz“, „Ekologické vytápění“, „Po vítězném tažení západní částí Evropy dorazila japonská přenosná kamna i k nám“.

Pokud si spotřebitel vyžádá pomocí letáku další informace, místo nich přijede dealer s kamínky, vnutí se do bytu a přesvědčuje ke koupi. Až později lidé zjistí, že kamna zapáchají, mají daleko vyšší spotřebu, než prodejce sliboval a často není k dostání ani speciální palivo.

„Podle poznatků z poraden, provozovaných Sdružením obrany spotřebitelů České republiky, prodávající navíc porušuje § 57 občanského zákoníku, který dává spotřebitelům právo odstoupit od smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání bez udání důvodu v zákonem stanovené lhůtě sedmi dnů,“ zdůraznil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Firma vyžaduje od spotřebitelů zaplacení smluvní pokuty ve výši 25 a více procent a odmítá vydat zpět zálohu, kterou spotřebitelé zaplatili.

Vzhledem k množícím se stížnostem na bolesti hlavy, které se objevily u mnoha zákazníků, se SOS domnívá, že by se mohlo jednat nejen o klamání spotřebitele a tedy o porušení § 8 zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb., ale že by tento výrobek mohl být nebezpečný. Proto už upozornilo Českou obchodní inspekci na tento problém, je také v kontaktu se živnostenskými úřady a snaží se upozornit spotřebitele na toto klamání ze strany neseriózní firmy. Nejvíce poznatků v této věci dosud zaznamenalo Spotřebitelské informační centrum SOS v Brně.

Spotřebitelé, kteří si zakoupili tato kamna a cítí se být poškozeni, mohou kontaktovat SOS prostřednictvím e-mailu: brno@spotrebitele.info.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz