Tak trochu jiná sousedská výpomoc
23.3.2004
Česká Republika [Asociace občanských poraden]
Autor: Olga Řeháková
Občanské poradny AOP poskytují všeobecné, bezplatné, diskrétní, nezávislé a nestranné sociálně-právní poradenství. Nejčastější dotazy jsou z oblasti bydlení, pracovně-právních vztahů, rodiny a mezilidských vztahů a sociální problematiky. V roce 2003 navštívilo občanské poradny téměř 18 000 klientů a bylo zodpovězeno přes 30 000 dotazů.
Jsme k Vám blíže!
Občanské poradny AOP jsou nyní na území deseti krajů a další se ve zbývajících krajích intenzivně připravují na vstup. Pomoc občané naleznou již ve 27 městech po celé České republice.
Záruka kvality
Viditelným znakem členských občanských poraden AOP je logo – bílý kruh v modrém čtverci, který je diagonálně z levého horního do pravého dolního rohu rozdělený na dvě poloviny; horní (pravá) polovina je bílá a dolní (levou) polovinu vyplňuje 6 modrých soustředných oblouků. Na horní straně čtverce je nápis „občanská“, na pravé straně „poradna“.
Na první pohled neviditelným, nicméně nejvíce důležitým znakem, je kvalita poskytovaného poradenství. AOP vypracovala dokument Minimální standardy kvality, které musí členské poradny naplňovat a které byly vytvořeny v souladu se Standardy kvality sociálních služeb vydaných Ministerstvem práce a sociálních věcí. Jsou rozděleny na standardy procedurální, personální a provozní a pravidelně probíhají kontroly jejich naplňování. Druhým závazným dokumentem je Etický kodex občanského poradce. Obojí je k nahlédnutí na internetových stránkách www.obcanske-poradny.cz
Další údaje Vám rádi poskytneme v Asociaci občanských poraden, Senovážné nám. 24, Praha 1, tel: 234 621 260, fax.: 234 621 258, e-mail: aop@adam.cz, www.obcanske-poradny.cz
Olga Řeháková, PR pracovník a fundraiser