Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Spotřebitelům pomůže Rada

3.3.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR / Asociace mobilního marketingu ]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Získat nezávislé vyjádření, které může vést až k mimosoudnímu řešení sporu v oblasti mobilního marketingu a služeb, by měla spotřebitelům nyní nově umožnit specializovaná Rada pro stížnosti. Ustavilo ji Sdružení obrany spotřebitelů ČR ve spolupráci s Asociací mobilního marketingu.
Na poradny Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) se denně obrací spotřebitelé s problémy, které se týkají využívání mobilních telefonů. Přestože většina dotazů se stále týká problémů s vadami přístrojů, přibývá i dotazů ohledně poskytování telekomunikačních služeb jako takových. Proto SOS ve spolupráci s Asociací mobilního marketingu (AMM) ustavilo Radu pro stížnosti z této oblasti.
Na Radu se může kdokoli zdarma obrátit s problémem, který se týká mobilního marketingu a služeb. Zejména se může problém týkat různých druhů marketingových soutěží prostřednictvím SMS zpráv, kterých nyní velmi přibývá. Může však jít třeba i o nevyžádanou komerční zprávu (tzv. spam).
„Nově ustavená Rada samozřejmě nevyřeší problém dotčeného spotřebitele mávnutím kouzelného proutku, poskytne mu ale odborné stanovisko k technické i právní stránce problému, a tím doufám napomůže mimosoudnímu řešení sporu,“ zdůraznil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Obdobné Rady pro stížnosti chce SOS v zájmu mimosoudního řešení sporů ustavit i pro další komodity na trhu, pokud zájem o takovou formu spolupráce projeví asociace prodávajících či dodavatelů.
„Asociace mobilního marketingu usiluje o zajištění vysoké profesionální úrovně v této oblasti. K tomu účelu byl vytvořen i speciální etický kodex pro firmy z oboru. Princip Rady pro stížnosti plně zapadá do této naší koncepce,“ sdělil předseda AMM Michal Zálešák.
Spotřebitelé mohou svůj podnět předat prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů. Alternativně se lze obrátit písemně na adresu Sdružení obrany spotřebitelů ČR, Rytířská 10, 110 00 Praha 1. Stížnost musí obsahovat informace o stěžovateli včetně kontaktních údajů, vůči komu je stížnost podávána, podrobný popis případu (kdy, komu a kde se co stalo) včetně všech dostupných důkazů a zdůvodnění stížnosti. Rada se ve svém rozhodování řídí svým statutem, který je zveřejněn na www.mobil.spotrebitele.info. Podle něj se Rada k přijatým stížnostem vyjadřuje obvykle nejpozději do jednoho měsíce.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republikytel.: 224 239 940, fax: 224 239 941www.spotrebitele.infosos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relationspickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výborulobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

Asociace mobilního marketingu Tel.: 224 907 520, fax: 2222 51 703www.amm.cz, info@amm.cz
Michal Zálešák, předseda AMMinfo@amm.cz, 608 112 333

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.

Asociace mobilního marketingu
Asociace mobilního marketingu je nezávislá organizace, jejímž cílem je napomáhat rozvoji tohoto nového média jako nedílné součásti marketingové komunikace a spolehlivého obchodního kanálu s maximální důvěrou ze strany spotřebitelů. Na podporu etiky v oblasti mobilního marketingu připravila speciální Kodex, který je závazný pro členské firmy a pořádá soutěž o nejlepší kampaň mobilního marketingu ve spolupráci s Asociací direct marketingu a zásilkového obchodu. Na českém trhu bude dále aktivní prostřednictvím osvěty, praktických seminářů a školení, sdílení best-practices ze zahraničí a pravidelného informačního zdroje, který bude mapovat dění na trhu mobilního marketingu v ČR i v zahraničí.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz