Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Cenové balíčky: past na spotřebitele?

10.2.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Mgr. Ivana Picková, tel: 604 956 114

Nabídky telekomunikačních operátorů se rozšiřují o řadu balíčků, které nabízí spotřebitelům vybrané služby za zvýhodněných podmínek. Nezíská-li však spotřebitel dostatek informací o souvisejících podmínkách, může na tom velmi prodělat.

K běžnému tarifu si u některých telekomunikačních operátorů lze přikoupit volné minuty, esemesky, či paušální připojení v rámci speciálního balíčku za zdánlivě příznivých podmínek. Obecně jsou balíčky pro spotřebitele přínosem, protože umožňují přizpůsobení služeb jeho potřebám. Jak však ukazují dotazy uživatelů v poradnách Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), neobejdou se tyto nabídky vždy bez problémů.

"Operátoři si umí vždy dobře spočítat balíček tak, aby se jim vyplatil," upozorňuje Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR, a dodává: "Někdy je výpočet založen na prostém zvýšení měsíční fixní platby, jindy na řadě omezujících podmínek."

Názorný příklad hrozícího rizika lze najít v nových balíčcích Eurotel Top. Například díky nejstaršímu z nich s názvem Eurotel Top Víkend získá spotřebitel mimo jiné 100 minut bezplatného volání o víkendech a svátcích do pevné sítě a sítě Eurotel. V praxi se však začnou tyto minuty využívat až teprve po vyčerpání volných minut v tarifu zákazníka. - "Z hlediska spotřebitele to není logické. Když si tuto okolnost, o které Eurotel sice informuje, ale nijak zvlášť na ni neupozorňuje, neuvědomí, může všechny volné minuty ve svém tarifu využít během prvního víkendu, nadále telefonovat ve všední dny za plnou cenu a po obdržení měsíčního vyúčtování se vyděsit," varovala I. Picková. Podobné upozornění platí i pro balíček nabízený T-Mobile pod názvem Víkend+.

Tento problém souvisí i se skutečností, že není možné zjistit, kolik volných minut v rámci paušálu spotřebiteli ještě zbývá. "Jsme zvědavi, zda některý z mobilních či pevných operátorů vyjde svým zákazníkům vstříc a nabídne jim možnost si operativně zjistit zbývající počet volných minut," uzavřela I. Picková.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky tel.: 224 239 940,
fax: 224 239 941 www.spotrebitele.cz infosos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relationspickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz