Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Svět spotřebitelů: čtvrt milionu návštěvníků

30.1.2004
BRNO [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Internetový server Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) využilo od 12. září 2000 již čtvrt milionu návštěvníků, jenom za poslední tři a půl měsíce to bylo 50 tisíc. Zajímaly je především informace o spotřebitelských právech, posílali své dotazy do poradny, sdělovali své zkušenosti s různými firmami či pročítali aktuální zprávy nebo články.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) vstoupilo svými aktivitami na internet počátkem roku 1998. Počáteční jednoduchou prezentaci se podařilo časem přeměnit na internetový časopis, jenž se specializuje výhradně na spotřebitelskou problematiku.

Podle statistiky návštěvnosti serveru se spotřebitelé nejvíce zajímají o spotřebitelské poradenství – jen seznam poraden SOS navštívilo více než 10 000 návštěvníků; a svůj dotaz vložilo do elektronické poradny zprovozněné v roce 2002 k dnešnímu dni 2 500 spotřebitelů. V žebříčku návštěvnosti jsou na předních místech také české právní normy se vztahem k ochraně spotřebitele – zejména Zákon o ochraně spotřebitele či Občanský zákoník. Značnou návštěvnost mají i aktuální informace zveřejňované v podobě krátkých zpráv a článků.

"Vítáme rostoucí zájem spotřebitelů o jejich práva, což dokládá rostoucí návštěvnost našeho serveru www.spotrebitele.info. Pokud bude tímto tempem stoupat zájem spotřebitelů o naše stránky, můžeme začátkem příštího roku vítat půlmilióntého návštěvníka. To už by se mělo ve spotřebitelské osvětě, ale i v našich poradnách, odrazit, protože poučený spotřebitel dokáže mnoha hrozícím problémům předejít," hodnotí zájem veřejnosti František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS.

Kromě mnoha dalších možností mají uživatelé internetu příležitost využít na stránkách Světa spotřebitelů rejstřík odkazů na objektivní informace, usnadňující orientaci v nabídce na trhu, najdou jej pod názvem Knihovna spotřebitelských informací. Odpověď na svou otázku mohou spotřebitelé hledat v Kartotéce spotřebitelských témat. O svůj kladný i záporný poznatek, získaný při nákupu výrobku nebo služby, se každý spotřebitel může rozdělit s ostatními kupujícími díky Databázi spotřebitelských zkušeností.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky vítá každého, kdo se chce aktivně zapojit do spotřebitelského hnutí. Existuje pro to několik možností, nejnověji jde o možnost zapojit se jako přispívající člen. Spotřebitel za poplatek 300 Kč za rok získá bezplatný vstup na odborné semináře, pořádané SOS, bezplatný vstup do informační sekce na internetovém serveru Svět spotřebitelů, zdarma časopis Štít spotřebitele, 30% slevu na publikace vydané SOS a samozřejmě přednostní právo na vyřízení svého dotazu v korespondenční, elektronické či osobní poradně SOS.


Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru, lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266


Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.



DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz