Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

SOS upozorňuje spotřebitele: Intervaly v telefonních automatech jsou kratší

29.1.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Délka intervalu při volání z veřejného telefonního automatu se zkrátila, ale upozornění na změnu v telefonních automatech chybí. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky požaduje urychlenou nápravu.

Telekomunikační společnost v reakci na zvýšení DPH sice zachovala výši cen za volání z telefonních automatů, avšak zkrátila délku intervalu. Společnost Český Telecom neplní svou informační povinnost, protože spotřebitelé v telefonním automatu naleznou vylepené původní délky intervalů. Jde v pořadí již o několikátý problém, na který v souvislosti s veřejnými automaty Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) upozornilo. V živé paměti dosud zůstává kauza telefonních karet, u kterých Český Telecom omezil jejich platnost a problém řešil na úkor spotřebitelů. Další kauzou byla nedostatečná informace o zvýšení cen za zasílání SMS z telefonních automatů. Pozornosti nyní neušel ani poslední problém u této služby určené široké spotřebitelské veřejnosti.

Telekomunikační společnost se rozhodla přenést dopad zvýšení DPH na zákazníky. Místo nepopulárního přímého zdražení zvolila méně bolestivou cestu, kterou je zkrácení intervalu pro zasílání tarifikačních impulzů. Impulz přichází u místních hovorů každých 104 sekund místo dřívějších 120 v silném provozu, a každých 250 sekund místo 290 ve slabém provozu. U meziměstských hovorů je to pak 35 místo 40 a 82 místo 95 sekund. Avšak na telefonních automatech spotřebitelé stále najdou pouze informaci o staré délce intervalu. U karet Trick, zakoupených v roce 2003, je sice dílčí kompenzace zajištěna, ale uživatel opět není dostatečně informován o jejím principu.

„Pokud by zkrácené intervaly zavedla hromadná městská doprava, byli by cestující potěšeni. Pro uživatele telekomunikačních služeb to ale znamená obvykle zdražení služby. O něm by měl být spotřebitel v dostatečném rozsahu, přesně a hlavně předem informován,“ zdůraznila Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.

Nedojde-li k urychlené nápravě ve značení telefonních automatů, využije SOS dostupných možností, které k hájení práv spotřebitelů dávají platné zákony.


Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru, lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266


Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz