Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Jak reklamovat zboží z Electrocity

13.1.2004
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Řetězec obchodů s elektronikou Electrocity uzavřel své obchody a jeho závazky vůči zákazníkům převzaly jednak záruční servisy, jednak společnost Datart. Jenže ne vše, čím se uplatnění reklamace v této souvislosti podmiňuje, je v souladu s platným zákonem.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) s uspokojením zaznamenalo pohotové informování veřejnosti, neboť již několik hodin po oznámení ukončení činnosti řetězce prodejen se spotřební elektronikou pod obchodním názvem Electrocity oznámila společnost Datart, že bude spotřebitelům poskytovat pomoc při řešení otázek spojených s reklamacemi spotřebičů, zakoupených v uvedeném řetězci.

Společnost Datart zveřejnila 8. ledna tiskovou zprávu, ze které vyplývá, že se na ni mohou obracet všichni zákazníci, kteří elektrospotřebič zakoupili v obchodech předmětného řetězce na území České republiky, a to v případě jakýchkoli problémů.

Současně však společnost v tiskové zprávě podmiňuje vyřízení reklamace podmínkami, které jsou v rozporu s ustanoveními zákona. Sdružení obrany spotřebitelů ČR považuje proto za svou povinnost spotřebitele na tyto skutečnosti upozornit.

„Datart sděluje, že pro vyřízení reklamace musí spotřebitel předložit zákonem předepsané doklady, což jsou podle nich záruční list potvrzený prodejcem a doklad o platbě. Jenže to není pravda. Zákon ukládá spotřebiteli pouze povinnost prokázat nákup zboží,“ zdůraznila Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. „S otazníkem je i další tvrzení, že v případech zákonného nároku na vrácení kupní ceny se zákazníci budou muset obrátit na servisní centrum dovozce příslušného výrobku,“ dodala Picková. Dovozce ze zákona není povinen řešit reklamace spotřebitelů. Je tedy otázka, do jaké míry fakticky společnost Datart převzala závazky. Navíc když doplňující informace nabízí na běžné telefonní lince, čímž dále zvýší náklady spotřebitele nezbytně nutné k vyřízení reklamace.

Spotřebitelé se mohou informovat na místně příslušném regionálním živnostenském úřadě, kde by se měli přesně dozvědět, kdo a jak převzal závazky.

Doplňující informace o právech spotřebitele, která vyplývají z platného zákona, mají spotřebitele možnost si ověřit na poradenské lince SOS po telefonu, kterou za dotovanou cenu 7 Kč/min. provozuje Sdružení obrany spotřebitelů České republiky každý pracovní den od 8 do 17 hodin.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz