Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Úspěšný rok spotřebitelů

6.1.2004
[Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Rok 2004 symbolizuje českým spotřebitelům další krok k jejich lepšímu postavení, srovnatelnému se současným trhem Evropské unie. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky se zadostiučiněním konstatuje výrazný pokrok, jehož se podařilo dosáhnout v oblasti práv spotřebitelů. Přistoupení České republiky k EU by mělo znamenat další zlepšení i v této oblasti.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR na prahu Nového roku děkuje všem, kteří mu poslali svá novoroční přání. Poděkování adresuje jak všem jednotlivcům z řad minulých, současných či budoucích klientů poraden SOS, tak např. zástupcům Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zemědělství a dalších státních institucí včetně České obchodní inspekce, Puncovního úřadu, či Komise pro cenné papíry. Přání úspěšného nového roku SOS poslalo také Informační centrum Evropské unie, a řada partnerských spotřebitelských organizací ze Slovenska, Polska, Rumunska, Islandu, Belgie, Francie, Itálie i Portugalska.

„Blahopřání, která naše SOS obdrželo, považujeme za ocenění významu, který ochraně spotřebitelů přísluší, i za dobrou známku za naši dosavadní práci. Mimořádně si ceníme zejména novoročních gratulací od zástupců Mělníka, Roudnice nad Labem a dalších jednotlivých radnic, se kterými bychom chtěli v rámci poradenství pro spotřebitele i spotřebitelské osvěty a sběru informací o akutních spotřebitelských problémech zlepšit vzájemnou spolupráci,“ zdůraznil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS.

U příležitosti vstupu do nového roku SOS připomíná, že od 1. ledna letošního roku platí již bez výjimky dvouletá záruční doba na veškeré spotřební zboží. SOS nyní zaznamenává porušování příslušného ustanovení zákona od některých prodejců, kteří poukazují na to, že zboží bylo vyrobeno před 1. lednem 2003. Ani na toto zboží se přechodná ustanovení občanského zákoníku již nevztahují, od začátku letošního roku má dvouletou záruku veškeré spotřební zboží, ať bylo vyrobeno kdykoli.

Se vstupem do Evropské unie se už ve spotřebitelské legislativě mnoho nezmění, protože všechny podstatné zákony už byly přijaty. Dá se ovšem očekávat, že tlak konkurence a vstřícného přístupu ke spotřebiteli, který známe z členských zemí EU, by mohly mít pozitivní vliv i na kvalitu českého trhu.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky vítá každého, kdo se chce aktivně zapojit do spotřebitelského hnutí. Existuje pro to několik možností, nejnověji jde o možnost zapojit se jako přispívající člen. Spotřebitel za poplatek 300 Kč za rok získá bezplatný vstup na odborné semináře, pořádané SOS, bezplatný vstup do informační sekce na internetovém serveru Svět spotřebitelů, zdarma časopis Štít spotřebitele, 30% slevu na publikace vydané SOS a samozřejmě přednostní právo na vyřízení svého dotazu v korespondenční, elektronické či osobní poradně SOS.

Vstup do nového roku však přinesl i jednu méně příjemnou změnu, a to zvýšení DPH u telekomunikačních služeb, v jejímž důsledku se zvyšuje i cena za volání na poradenskou linku SOS po telefonu 900 969 091 z 6 na 7 Kč.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.

Poradna „SOS po telefonu“
tel.: 900 969 091
sos@spotrebitele.cz
www.spotrebitele.cz

fax: +420-224 239 941
tel.: +420-224 239 940

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz