Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Občanská poradna Nymburk

29.9.2003
Nymburk [Občanská poradna Nymburk]
Autor: Veronika Pačesová

Nestátní nezisková organizace (občanské sdružení) Občanská poradna Nymburk, která vznikla 18. 6. 2003, začne od 1. 10. 2003 poskytovat své služby veřejnosti. Jedná se o druhý projekt tohoto typu ve Středočeském kraji. Občanská poradna poskytuje bezplatné, diskrétní a nestranné informace, rady a pomoc, provází občany při jejich obtížích. Hlavním cílem činnosti poradny je poskytování informací, rad i praktické pomoci především v oblasti: ochrana spotřebitele, bydlení, pracovně právní vztahy, občansko právní problematika, majetkoprávní vztahy, problematika rodinného práva a mezilidských vztahů, sociální oblast, oblast lidských práv apod.

Občanská poradna je nezávislým místem bezplatné, diskrétní a nestranné pomoci, provází občany při jejich obtížích. Hlavním cílem činnosti poradny je poskytování informací, rad i praktické pomoci občanům v tíživé životní situaci, kteří se na ni obrátí. Usiluje o to, aby občané netrpěli neznalostí svých práv a povinností, neznalostí dostupných služeb nebo neschopností vyjádřit své potřeby či hájit své oprávněné zájmy. Na základě analýzy problémů občanů pak upozorňuje orgány státní správy a samosprávy na nedostatky legislativy a neřešené problémy občanů ve snaze ovlivnit vývoj politiky a sociálních služeb. Pro veřejnost bude poradna otevřena každé pondělí od 9 – 11 a od 12 – 16 hodin a každou středu od 9 – 11 hodin na adrese: Tyršova 3, 288 02 Nymburk; tel.: 737104928, e-mail: poradna.nymburk@centrum.cz. Občané se na poradnu mohou obracet osobně, telefonicky, prostřednictvím dopisu či e-mailu.

Základními principy občanského poradenství jsou bezplatnost, nestrannost (poradce neovlivňuje výběr řešení, pouze předkládá klientovi dostupné možnosti), nezávislost (poradna není součástí žádné jiné instituce) a důvěrnost (poradna je vázána mlčenlivostí v souvislosti s informacemi, které se dozví od klientů, ti mají dále právo vystupovat anonymně).

Model občanského poradenství v Evropě není ničím novým, v ČR fungují občanské poradny přibližné od roku 1998. Občanské poradenství přispívá k rozvoji demokracie, k podpoře občanské společnosti a ke zvyšování informovanosti občanů o svých právech a povinnostech. Zároveň podporuje samostatnost občana a přispívá ke zvýšení odpovědnosti za vlastní život.

Jako každá nezisková organizace i Občanská poradna Nymburk se potýká s nedostatkem finančních prostředků na svou činnost, tím více je vítána každá forma podpory tohoto sdružení. Poděkování patří především Městskému úřadu města Nymburk, bez jehož podpory při hledání prostor by poradna těžko mohla začít provozovat své služby, a také Penzionu „Zátiší“ v Nymburce.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:

12. 4. 2012
12. 4. 2012
12. 4. 2012

Související odkazy

    Služby Econnectu

    ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
    Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
    S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
    VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
    vytisknoutvytisknout
    Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
    Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
    Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz