Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Nová poradna slouží spotřebitelům

9.9.2003
Chrudim [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 224 239 940

Možnost konzultovat bezplatně svůj spotřebitelský problém získají od 10. září spotřebitelé z Chrudimi a okolí. Své služby jim nabídne od uvedeného data každou středu od 14 do 16 hodin poradna SOS, zřízená v Ekocentru ČSOP Zelený dům v Chrudimi, na adrese Široká 31 – proti Komerční bance. Její provoz zajišťuje Sdružení obrany spotřebitelů České republiky ve spolupráci se ZO ČSOP Klubem ochránců SPR Habrov. V poradně lze získat základní informace o právech spotřebitele, případně poradna poskytne stručné vyjádření ke konkrétnímu případu; není však v jejích možnostech zastoupit spotřebitele či účinně zasáhnout do řešení konkrétního spotřebitelského problému. Osobní návštěvu je vhodné sjednat předem telefonicky (telefon/fax: 469 622 691).

Sdružení obrany spotřebitelů ČR dává v současné době možnost spotřebitelům konzultovat svůj spotřebitelský problém již v osmi krajích České republiky. V loňském roce tuto možnost využilo celkem na 6100 spotřebitelů, v letošním roce počet podání opět vzroste. Navíc se spotřebitelé již naučili využívat služeb telefonní linky „SOS po telefonu“ 900 969 091 (za dotovanou cenu 6 Kč/min), kde je v každý pracovní den od 8 do 17 hodin přítomen poradce, aby jim operativně poradil ve spotřebitelském problému.

Písemný spotřebitelský dotaz lze předat buď prostřednictvím informačního serveru Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info), který provozuje Sdružení obrany spotřebitelů ČR, anebo poštou na adresu SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1.

Přihlášením do systému infoSOS se zájemci z řad spotřebitelů i podnikatelů mohou stát pravidelnými příjemci pohotových informací, šířených Sdružením obrany spotřebitelů ČR.

Na poradny SOS i na telefonní linku se ve většině případů obracejí zákazníci prodejen či provozoven služeb, kteří nejsou spokojeni s vyřízením reklamace vady, jež se u jimi zakoupeného zboží či služby projevila.

Celkem zaregistrovalo SOS ve všech formách poradenství za uplynulých 6 měsíců letošního roku cca 4000 podání. Naprostá většina se týkala reklamací (49 %), což se dá vysvětlit i tím, že po novele občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., která nabyla účinnosti 1. ledna letošního roku, vzniklo mnoho nejasností. Spotřebitelům, a mnohdy ani podnikatelům, nebylo zřejmé, nač má spotřebitel právo.

Nejčastěji se stížnosti zákazníků týkají obuvi (19 % z výrobků), elektroniky (15 %), oděvů a textilu (12 %) a mobilních telefonů (10 %).

V oblasti služeb si nejčastěji spotřebitelé stěžují na telekomunikace (46 %), na služby spojené s bydlením, dodávkami a placením energií (10 %) a stavební služby, opravny a cestování (po 8 %).



Sdružení obrany spotřebitelů České republiky hájí od roku 1993 zájmy spotřebitelů ve všech oblastech a svou činností pokrývá celé území České republiky. Jeho cílem je aktivně se podílet na posilování práv spotřebitele a zároveň spotřebitelům všemi dostupnými způsoby zpřístupňovat informace, které pro jejich orientaci na trhu mohou být užitečné. Šíří osvětu mezi spotřebiteli a povzbuzuje je, aby nebyli lhostejní k přezíravému postoji prodávajících či dodavatelů. Postupně vytváří na základě dostupných objektivních informací, garantovaných akreditovanými zkušebnami, Knihovnu spotřebitelských informací. Spotřebitelům nabízí účast na besedách a seminářích, brožury, letáky i předplatné časopisu Štít spotřebitele. Informace šíří také prostřednictvím internetového serveru Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz), na kterém má každý spotřebitel mimo jiné možnost zaznamenat svůj konkrétní spotřebitelský poznatek do Databáze spotřebitelských zkušeností.

Činnost SOS zahrnuje spolupráci na zdokonalování právních i technických norem. Přirozeným partnerem SOS je státní správa i samospráva, stejně jako cechy, asociace či svazy a sdružení podnikatelů. Klíčová je i spolupráce s novináři a médii. Od roku 1999 je SOS členem celosvětově působící organizace Consumers International. Od roku 2001 je SOS rovněž členem svazu evropských spotřebitelů BEUC, který sdružuje spotřebitelské organizace s celostátní působností z jednotlivých evropských zemí.


Kontakty a spojení:

Poradna pro spotřebitele (každou středu od 14 do 16 hod.)
Klub ochránců SPR Habrov
Chrudim, Široká 31

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
Rytířská 10, 110 00 Praha 1
Poradenská linka SOS po telefonu 900 96 90 91 (za dotovanou cenu 6 Kč/min)
On-line poradna: www.spotrebitele.info


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz