Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Upozornění spotřebitelům

8.9.2003
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Počet podání adresovaných Sdružení obrany spotřebitelů České republiky neustále roste. Různými cestami – elektronickou poštou, prostřednictvím linky SOS po telefonu (900 969 091), osobně či v klasické obálce – do poraden SOS přicházejí informace, ale mnohem častěji problémy tisíců spotřebitelů ročně.

Příliv dotazů poštou v poslední době překvapivě dělá problém i samotnému SOS. Bohužel se objevil velmi nepříjemný nešvar. Někteří spotřebitelé zapomínají při odeslání dopisu na přesné ofrankování obálky. Někdy totiž vkládají do dopisů kopie dokladů, jindy použijí na jeden list velkou obálku a možná si neuvědomí, že na takový dopis už nestačí běžná známka.

„Naše sdružení je nevládní nezisková organizace a má velmi skromné prostředky na svou existenci. Každý další doplatek, který musí uhradit, zatěžuje jeho finanční rovnováhu. Důvěra spotřebitelů je nám samozřejmě milá a vážíme si jí, nicméně napříště už nebude v našich možnostech přebírat nedostatečně vyplacené zásilky. Odesilatel, který na obálce neuvede zpáteční adresu, se pak možná ani včas nedozví, že jeho dotaz nemohl být zodpovězen,“ upozorňuje František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS.

SOS se za více než deset let své činnosti vypracovalo v mimořádně skromných podmínkách v organizaci, která dokáže hájit práva spotřebitelů jak v drobných sporech, tak proti velmi silným společnostem, jako je T-Mobile nebo Český Telecom. Prostředky SOS jsou velmi omezené, proto SOS vítá i drobné dary, které jediné pomohou k řešení jeho skutečně nejednoduché finanční situace a posílí nezávislost SOS. Jakékoliv příspěvky je možné zasílat na b. ú. 287762001/2400. Při částce převyšující 1000 Kč vystaví SOS na vyžádání dárci potvrzení o poskytnutí daru pro snížení daňového základu.

Důkazem, že se SOS již zapsalo do povědomí veřejnosti, je skutečnost, že se někteří spotřebitelé v poslední době obracejí dopisy podepsanými jménem Sdružení obrany spotřebitelů na kontrolní orgány s různými podněty. Nemají zřejmě odvahu podepsat se plným jménem, a tak se skrývají za SOS. Sdružení obrany spotřebitelů nepovažuje tento postup za solidní. Žádný spotřebitel se jistě nemusí obávat nepříjemností kvůli kritickému podnětu. Spotřebitelé, kteří se nechtějí obracet na kontrolní orgány přímo, mohou kontaktovat některé poradenské místo SOS, případně poslat svůj podnět poštou na adresu SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1, nebo na e-mail: sos@spotrebitele.info. Sdružení obrany spotřebitelů pak může postoupit takový podnět kontrolním orgánům svým jménem, a možná dokonce s větším důrazem, samo.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114

František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz