Nový způsob šíření spotřebitelských informací: infoSOS
7.8.2003
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková , tel: 224 239 940
Za uplynulý rok zadalo více než 100.000 návštěvníků ve svém prohlížeči adresu www.spotrebitele.info, aby se seznámili s informacemi o právech spotřebitelů a využili všech služeb, které nabízí internetový server Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) s názvem Svět spotřebitelů. Své uživatele si našla během své roční existence také poradenská linka „SOS po telefonu“.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky se snaží nadále hledat způsoby, jak dodat pohotové informace o spotřebitelských právech, ale i potenciálních rizicích, spotřebitelům či dalším zájemcům.
"Uvědomujeme si, že tou obzvlášť nedostatkovou komoditou na trhu je čas. V záplavě podružných informací často bohužel spotřebitelům unikají některá zásadní sdělení. Jako jednotlivci většinou nemáme čas informace hledat, proto Sdružení obrany spotřebitelů České republiky přichází s novinkou. Formou krátkých textových upozornění si od srpna zásadní informace budou nacházet zájemce samy," charakterizoval předseda Republikového výboru SOS František Lobovský službu, zprovozněnou od 1. srpna 2003 pod názvem infoSOS.
Zpravodajství infoSOS bude zprostředkovávat nejnovější informace z oblasti ochrany spotřebitelských práv včetně aktuálních změn spotřebitelské legislativy, rizik na trhu, událostí významných pro spotřebitele a podobně.
Každý zájemce má možnost volit z několika forem příjmu těchto informací v rozsahu asi dvou krátkých zpráv týdně:
- Majitelé mobilních telefonů v síti T-Mobile si mohou sami zasláním hesla +INFOSOS prostřednictvím SMS zprávy na číslo 5566 zapnout příjem informací na svůj mobilní telefon. Za každou obdrženou SMS zprávu zaplatí 1,50 Kč. Odhlásit se od příjmu informací lze opět snadno prostřednictvím zaslání SMS zprávy obsahující -INFOSOS na číslo 5566. Podrobnosti sdělí operátor. – Ostatní operátoři tuto možnost zatím neposkytují. Jakmile zprovozní obdobnou nabídku, dostupnost zpravodajství se dále rozšíří.
- Uživatelé internetu mohou novinky infoSOS přijímat zdarma v týdenním souhrnu novinek ze serveru Svět spotřebitelů. Denně si lze na www.spotrebitele.info číst aktuálně zobrazené zprávy.
- Spotřebitelé, kteří nemají přístup k internetu, ani do sítě mobilního operátora, mají možnost v případě potřeby zavolat z pevné telefonní linky či veřejného automatu na poradenskou linku "SOS po telefonu" 900 969 091 s dotovaným tarifem 6 Kč/min a získat aktuální informace formou živého slova, případně i s komentářem, přímo od poradce SOS, anebo si vyžádat zaslání aktuální informace faxem.
„Věříme, že nová služba našeho Sdružení si brzy najde své zájemce a pohotové zpravodajství infoSOS napomůže spotřebitelům i dalším účastníkům trhu k lepšímu poznání a respektování spotřebitelských práv,“ zdůraznil F. Lobovský.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info
František Lobovský
předseda Republikového výboru
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Bližší informace o SOS lze najít na internetovém serveru www.spotrebitele.info.