Poplatky za zrušení účtu omezují spotřebitele
7.8.2003
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková , tel: 224 239 940
Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se opakovaně obracejí spotřebitelé, kteří si stěžují na vzrůstající úroveň plateb za bankovní služby. Někteří z nich se cítí být poškozováni i vysokými poplatky za zrušení účtů, které je omezují v odchodu k jiné bance, která by měla poplatky přijatelnější.. SOS proto nejprve oslovilo spotřebitelské organizace v zahraničí a zjišťovalo, zda banky v jednotlivých zemích účtují poplatek za zrušení účtu a v jaké výši. Z odpovědí jednoznačně vyplývá, že jeho vyžadování je v zahraničí spíše výjimkou.
SOS se následně obrátilo na představitele jednotlivých bank v České republice. V současné době SOS vyhodnocuje odpovědi bank a na základě výsledků zváží další postup.
„Sdružení obrany spotřebitelů České republiky se domnívá, že poplatek za ukončení smlouvy o vedení účtu omezuje právo spotřebitele na výběr banky a ohrožuje tak konkurenci mezi jednotlivými bankami,“ říká Ivana Picková, mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů. „Řada spotřebitelů raději setrvá u původní banky, aby nemusela platit poplatek při přechodu k jiné, a to i když mu nová banka nabízí výhodnější podmínky. Placení tohoto poplatku může být tedy pro spotřebitele omezující. SOS se bude v následujících týdnech obracet na zainteresované instituce a bude hledat řešení, které umožní klientům bank lépe využívat své základní spotřebitelské právo na výběr."
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.